Twingly statistik

lördag 19 februari 2011

Veckans fönster 117: Maritimt


Veckans fönster på Susannes fotoblogg ska vara maritimt, alltså ha någon anknytning till sjöfart eller kanske till ett maritimt klimat som ju också har med vattenmiljöer att göra.
Själv kommer jag nog inte närmare några vattenmiljöer än Vattenriket i Kristianstad (som jag får betrakta från tåget) denna helg, eftersom jag jobbade sent fredag kväll och ska jobba en lång dag söndag.
Men jag förlitar mig på arkivet och väljer en bild på en sorgligt eftersatt båt som låg upplagd vid en småbåtshamn i Oskarshamn i somras. Båten har varit med på min blogg tidigare, men jag tror inte att det var just denna bilden.
Visst finns det fortfarande en viss skönhet kvar i förfallet, eller vad tycker ni?
Fler maritima fönster hittar ni via kommentarerna här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Förfall kan vara vackert ;-)

Carola sa...

När jag ser sådana där gamla båtar så tror jag att jag är under vattnet. Vrak brukar se ut sådär ungefär, med lite inslag av blått vatten runtomkring.

Jasså, vill du inte ha lite kaffe på saltvatten? :)

Rajson sa...

Blir alltid lika tagen av gamla båtvrak som av förfallna hus. Tänker på de stolta ägarna när de var nya och sen detta...Vackert på ngt sätt.
2222, inte illa.Dessutom så har ju dina inlägg lite mer "tanke" bakom än mina foton.Impad,självklart ska du fira!!
Ha dè!

Unknown sa...

Morrn.

Luftig och fin.....Den kommer väl aldrig ut på böljan den blå....


Tack för att du varskodde mej om länken.
Jag hade "Klippt och limmat" så det blev två "HTTP".....
Ha de bra.
Hasse A

larans sa...

Fulsnyggt - javisst, och maritimt om man får tro dig. Men den kunde ju lika gärna ligga på skroten utanför Holmby. Fast det är ju ett maritimt föremål iaf, så det är så klart godkänt ändå. :-)

Ninni sa...

Undrar vad det är som gör att man tycker att förfall på bild är vackrare än förfall i verkligheten?
Jag gillar den enkla, nästan svartvita bilden...snyggt!

Jah Hollis sa...

Larans: Man får tro mig. Småbåtshamnen i Ernemar i Oskarshamn är så maritimt det kan bli.

Karin sa...

Upptäckte just att jag missat ditt maritima fönster! Gillar den här gamla båten!