Twingly statistik

lördag 23 juli 2011

Veckans fönstertema den 23 juli: Rosigt


Det kan vara som Susanne skriver på sin fotoblogg, att det nu kanske kan kännas underligt att lägga ut något så trivialt som ett Rosigt fönster, som är veckans fönstertema på hennes blogg.
Orsaken är naturligtvis att det sker i skuggan av en terrorbomb och ett massmord på unga människor i Oslo.
Men jag sällar mig till skaran som lägger in mitt fönsterbidrag även denna vecka.
Om inte annat kan kanske min bild från Backarna i Malmö, med rosor och något annat slags blommor, fungera som en lite tafatt hyllning till alla som fått sätta livet till eller skadats eller på annat vis drabbats av detta vanvett.
Så här kommer min bild från Kirseberg och fler bidrag hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Rajson sa...

Jag tror att det är viktigt att försöka finnavardagen i det hemska. Det viktigaste är dock att försöka förstå vad som ligger bakom och försöka lära oss att bry oss om varnadra. Skiter vi i våra medmänniskor är risken ännu större att dessa sjuka hjärnor får mer plats.
TAck för ditt vackra bidrag!

Susanne sa...

När jag la ut inlägget igår visste man ju ännu inte fullt ut att det var Arbetarpartiet som drabbats så hårt. Vill minnas att jag skrev till Utøya precis efter att det hänt. Så här i efterhand så känns ju faktiskt ett rosigt tema ganska rätt, även om det bör vara röda rosor.

Och som Rajson skriver, så är det kanske bra med vardagliga vanor i allt det hemska. Din vana med miljöer från Malmö passar ju då bra. Med stockrosor och allt till de vackra gatuhusen.

larans sa...

Ditt bidrag till veckans rosiga fönster blir verkligen en fin och inte alls tafatt hyllning till alla de drabbade i Norge!

Bitten sa...

Fin hyllning, och fint fönsterfoto!

Olga T sa...

Vilket vackert rosigt bidrag du har!
Tragiken i Norge är fruktamsvärd. Det passar ju utmärkt med rosor då dessa oerhört vackra blommor som vi hyllar med vid olika tillfällen också har taggar som kan stickas..... Dem får vi leva med antingen vi vill eller inte.

B i r g i t t a sa...

Idyllisk bild med rosklätt fönster :)