Twingly statistik

fredag 19 april 2013

Det slår gnistor om vårt quizlag igen


Den gångna onsdagskvällen var det quizkväll på Pickwick här i Malmö i vanlig ordning.
Jag var på plats i god tid för att hugga ett bord att hålla till laget, men blev lite orolig när det började närma sig tid att tävla och jag fortfarande var den ende i laget som var där.
Till och med quiz mastern för aftonen, Tim, undrade om jag skulle tävla ensam.
Det hade jag definitivt inte tänkt mig, speciellt som vi faktiskt skulle kunna ta en tredje veckoseger i rad.
Det skulle vara tangerat pubrekord.
Men så dök de upp på en gång, lagkamraterna, och det gick vägen även om det krävdes en utslagsfråga för att skilja på oss och det andra laget som hade högst poäng.
Nu slår det gnistor om laget igen och det skulle inte förvåna mig om vi tar den fjärde veckovinsten i rad på onsdag.
Det skulle vara nytt pubrekord.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Leovi sa...

I love this great creation of light inside the bar!