Twingly statistik

söndag 7 december 2008

Fototriss söndag 7 december: Siffror



Oj, veckans Fototriss dök upp lagom till det är dags att tänka på att gå och lägga sig.
Temat är Siffror.
Och med tanke på att jag kan vara lite upptagen i morgon, och med tanke på att jag jobbar hela nästa vecka (på mina konstiga arbetstider) så kanske det är läge att lägga in mitt bidrag redan nu.
Jag vet inte om man får lägga in en triss till i fall man får tillfälle och inspiration till nytagna bilder i veckan. Men då är det väl å andra sidan ingen som orkar ge sig in på min blogg och kommentera igen. :-)
Övriga bidrag till Fototriss: Siffror hittar ni här.
Godnatt!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

82 kommentarer:

Anonym sa...

Superhäftiga foton och verkligen bra temabilder, klockrent ...

/Avsändare Margareta G

Anonym sa...

Snygga mätare i mörkret. Den andra bilden väcker min nyfikenhet. Var befinner man sig när det är 1041 kilometer till Paris och 991 till London? Se där en utmaning till fototrissarna.
:-)

MMS sa...

Fina bilder och en verkligt bra triss! Klart du kan lägga ut en till om andan faller på!

Anonym sa...

Va nyfiken jag blir på din andra bild! Säger som Bosse, var befinner man sig? Jag gissar vilt... Mitt i Europa, som ska vara någonstans i Sverige... Den bilden blir min favorit!
Tackar även för kommentaren på min sida, ha en skön söndag! =) /maria_6909

Anonym sa...

Härliga bilder gillar speciellt stensiffrorna.

Anonym sa...

Snygga bilder :) speciellt den i mitten! haha måste också ta mig iväg någonstanns ;)

aw sa...

Kul bilder... Mörkerbilder tillhör mina favvo.
/aw :)

Namn: Eva sa...

Skönt att slippa se något annat än en hund ;-D

Störtsköna bilder och en klar favorit hos mig blir 1:an ... får lust att lägga i ettans växel och dra iväg!!!

Ha det!!!
/Eva

Ursula sa...

nattugglorna är många bland fototrissarna:) kul bilder . Den andra blev min favorit

Anonym sa...

Bilbilden är hur skön som helt men också de andra rvå... var är sista bilden tagen??? Blev så supernyfiken.
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Aja baja, fota i bilen i full fart i mörker!!!!

Fast bilden var häftig... :-)

Anonym sa...

Läckra bilder! Gillar den första bäst, har nummer överallt!

Anonym sa...

Verkligen fina bilder på siffror. Hade svårt att välja favorit, för det står mellan den första och andra bilden.

Mita sa...

Bil bilden fångade mitt intresse fina mörker bilder, ha en bra dag.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Visst ska du lägga upp en till triss senare i veckan om du vill ut och fota nya bilder! Det är bara kul om temat kan inspirera till nya fotoexpeditioner =)

Jag tog en liknande bilbild igår när jag skulle ta en inledningsbild till Fototrissen, men jag lyckades inte få en siffra skarp i farten, så det fick bli 90-skylten istället som faktiskt fick siffrorna hyfsat skarpa trots att resten var i rörelse...

Pia sa...

Åhhhh så härliga tolkningar!! Jag vill veta allt om historien bakom!! Hehehhehehe...2:an väcker en del fantasier...men favorit blir nr.1! Ha en härligt ljus arbetsvecka!!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Bra bilder du har kommit på, avståndsskylten får mej att drömma om att åka ut i Europa igen.

Ha det gott.

Irene

Kerstin sa...

Du det där var en riktigt bra tolkning! Gillar bilens insida men den i mitten vinner idag. ;)
Ha en dag.

annette sa...

Verkligen en underbar tolkning på temat, svårt välja favorit, den andra bilden får dock bli min favorit för den väcker min nyfikenhet.

//annette

Anonym sa...

Mittbilden tilltalar mig men också bilbilden fast jag blir avundsjuk att jag inte har en bil att fota från och få en sådan magisk bild

MissMagicGirl sa...

Coola bilder!

Anonym sa...

Det måste man väl få.. så allvarligt är det väl inte med fotoutmaningar;-) Din etta här tilltalar mig.. mycket i neon och fint fotograferat:-)
Ha de fint i arbetet/Pialotta

Anonym sa...

Tjusiga bilder. Jag gillar den andra bilden allra mest. Får mig att fundera vart den är tagen med de avstånden till London och Paris.

Anonym sa...

Gillar "vägvisaren" bäst, vart är det fotot taget?

Anonym sa...

Hej på dig! Häftiga bilder, ettan blir favoriten!
Inte hade jag nåt budskap med mina bilder...bara brist på fantasi!
Ha en skön söndag!

phoebe sa...

Finfin tolkning du gjort=) Första bilden gillade jag bäst med alla siffror, färger och mörkret som bakgrund. Allt gott!!

Anonym sa...

Jag giller mest andra bilden och undrar som så många andra, var är den tagen någonstans, läste alla kommentarer och fick inget svar. Hoppas att du ge oss den så småningom. Har det så bar / ela

Agneta sa...

Tror att avstånden till Paris och London stämmer rätt bra med Malmö. Bilden väcker min reslust, en trip till Paris eller London vore ju inte helt fel. Säkert bra ställen att fixa julshoppingen.

Anonym sa...

Kanonbilder alla tre! Och jag sällar mig till skaran som undrar över andra bilden.
Och var är den sista tagen någonstans? Utanför ett cirkustält eller?
Den första blir min favorit. Tur att du inte var så tung på foten när den togs.

Anonym sa...

Neonsiffror där i mörkret tycker jag är häftigt. Men mittbilden tycker jag är läckrast av temabilderna.

Nu för tiden finns det så många glögg sorter. Hoppas du får smaka något gott idag.
Ha en skön andra advent

Anonym sa...

Riktigt snygga bilder. Min favorit blir mätarna. Tack för kommentaren hos mig

Della sa...

Sköna bilder. Den där mätarbilden är så läcker - gillar färgerna.

Anonym sa...

Vilka störtsköna bilder...jag gillar den mittersta speciellt mycket...den blir min favoritbild här hos dig idag.

Anonym sa...

Tack för kommentaren.
Mittenbilden hos mig visade tiderna efter en race med gokarts som jag vann :-)
Du har ju en lite mystisk bild du också och det är favoritbilden för mig (den sista).
Vad sjutton e det?.

Ha det gott.

/Zippo

Photos by Storm sa...

Bra bilder på temat. Tur att du inte körde så fort när du fotade instrumentbrädan. Vill du se vackra vita siffror på röda ryggar kan du gå in här

http://photobystorm.blogspot.com/2008/07/tillbaka-efter-en-kort-semesterresa-men.html

Men nu såg jag att det var mot MFF och då vill du kanske inte titta. Ha det bra/Lis

Klarabella sa...

Snygga bilder, JH! Favoriten blir den första med allt svart runt. Snyggt!

Anonym sa...

Bilden i mitten är min favorit!

Annica sa...

Roliga tolkningar!

Mittenbilden tycker jag är skitsnytt:)

Annica

Anonym sa...

Riktigt härliga bilder, så här ska det se ut! Ha en bra dag

Allt möjligt och omöjligt sa...

ld två blir min favorit. Jättesnygg bild.

Anonym sa...

Jag tycker att bilden på den neongröna ettan är grym! Läckert!

Anonym sa...

Underbart som vanligt! Den första blir nog min favorit! Ha en bra kväll! kram

Anonym sa...

oj då glömde skriva vem jag var..
Kram

Anonym sa...

Tycker mig känna igen Smygehuk på den andra bilden? Jag gillar den bäst i alla fall.

Anonym sa...

Vilka fina bilder du hade liggande. Jag gillar första instrumentpanelbilden bäst. Jag tittar gärna in igen om du tar nya bilder i veckan!!!
Ha en bra vecka, vad är det för mystiskt jobb du har???

Anonym sa...

Första bilden hos mig är undersidan på ett hänglås med kod. Det hade ju varit mer spännande med ett gammeldags mätinstrument. :)
Är det verkligen så kort avstånd mellan Berlin och Smygehuk? Tja, får väl tro på det. Speciellt som mina geografikunskaper är mer än lovligt usla.

Veronica sa...

Fullkomligt love den första coola bilden!
Suverän!!!
Ha det gott och jobba inte ihjäl dig till veckan =)

Sarah sa...

Nr två blir min favorit. Och tyvärr ska inte jag med till Danmark ;O)

Rajson sa...

Har en känsla att jag sett tvåan i verkligheten mn et var nog innan jag fick dille att fota "allt".
Klockrena foton till temat!

Husbilen Credo sa...

Super häftiga foton av triss i siffror som alla andra var är bild nr 2 tagen.

Tack för kommentaren hos mig både förra veckan och denna vecka.
Ha de gôtt!

Anonym sa...

Nattkörning - härligt och lite kylig mystik

Bengavoice sa...

Femtien kommentarer! Det är till att vara poppelär.
Men du har ju fixat uppdraget elegant. Men jag blir inte riktigt klok på ettan. Lurigt att lägga den som bild nummer tre. Ett tält i bakgrunden? Mysko.

Anonym sa...

Åh, jag vill också ha så fina färger på min instrumentpanel i mörkret! Tycker dock bild 2 är bäst.

Anonym sa...

Jättetolkingar ser jag... nummer 2 blir favvo hos dig... Undrar where is it taken?
43mm vet inte jag, hittade siffra in en flaska cider.

Anonym sa...

Alla bilder var coola. Men min absoluta favorit blev tvåan. Så snyggt fotat =)

Anna Hammar sa...

härliga bilder..höll själv på att lägga ut en hastighetsmätare från autobahn... Tvåan blir min favorit

Cliff Hanger sa...

56 kommentarer - vad roligt! Man kanske skulle börja med sån där fototriss...

Jag är också nyfiken på var den där avståndsmätaren till London och Paris finns.

Molle sa...

Det förvånar mig inte om mittenbilden är Malmö. ;-)

Jag tycker bäst om din sista bild för det enda man kan uppfatta är siffran 1 och den är rätt skön just i denna Fototriss. :-)

Anonym sa...

Ojoj - det var inte dåligt med kommentarer du har fått idag... Jag blir nummer 59! Min favorit blir mittenbilden! Är nyfiken som flera andra var den bilden är tagen??? Hoppas att din andra advent har varit bra!

Jah Hollis sa...

För er som tillkommer eller orkar titta tillbaka:
Översta bilden är inifrån min bil på väg hem från jobbet mitt i natten. Av anständighetsskäl är inte hastighetsmätaren med.
Andra bilden, med avståndspilarna, är från Smygehuk som ju är Sveriges sydligaste udde. Kolla noga, så ser ni också pilen som visar att det är 31,4 mil till Berlin!
Nedersta bilden är från stora musiktältet på Mölleplatsen vid Malmöfestivalen 2007. Det är Klaxons som spelar och låter (mycket) och som hade den psykedeliska ljusshowen.

Anonym sa...

Bild 1 får min röst. Jag tycker det är super mysigt att åka bil i mörker och det är precis vad din bild ger mig.
Ha det gött/Ina

Paula sa...

Härliga bilder. Frågar som så många andra vart befinner man sig på kort nr 2?? Favoriten blir första kortet..

Anonym sa...

Hej! Jättefina bilder. Jag kan inte välja någon favorit! Gillar dom mörka bilderna där siffrorna blir så tydliga. Den mittersta bilden väcker ju funderingar på var den är tagen. Tack för kommentaren hos mig. / Lotta

Anna Carin Ahlander sa...

Hej! Fina bilder särskilt den andra.
Tack för din kommentar i min blogg och som svar på din fråga om hur många muskler det finns i en katts öra?? det finns 30 muskler!! :)
Mer "onödig" kattinformation får du här:
http://www.gubberozoo.com/_Katt/KulKattfakta.htm
Ha en fin dag Anna

Anonym sa...

Vilka häftiga bilder...bild nr 1 är min favorit /marieRox61

Pumita sa...

31,4 mil till Berlin! Det är ju sanslöst nära kontinenten. Vad gör jag här uppe vid Nordpolen? *hm*

Ninni sa...

66 kommentarer!!! Jösses!
Roliga bilder, bilden från bilden gillar jag. Men den andra bilden är min favorit. Fint med sånt "hantverk". Det finns mycket sånt arbete med stenläggning här i Brasilien.
Men tänk att det är så nära till Berlin...

Mia sa...

Åh, jag älskar bild nr 2, den är klockren!!

Ha en fin vecka!

Anonym sa...

Jag tycker alla tre är otroligt fina...men vinkeln på nummer två får mig att genast dras till den!

Anonym sa...

Jag blir så ressugen. Instrumentbrädan och avstånden till storstäder och kanske en konsert där.

Anonym sa...

En bild från Malmöfestivalen =) En sådan ska jag nog också ha nånstans i mina gömmor.
Den bilden måste nog bli min favorit för det får en att minnas massa trevliga konserter som man har upplevt där =) Även om det inte blev ett enda besök på Mölleplatsen under årets festival

Anonym sa...

Gillar verkligen den andra bilden :)

Anonym sa...

Hej och hå! Så många kommentarer du fått till ditt Fototriss - tjusigt var det och fyndigt tolkat.

/Ingrid

Monkan sa...

Vilken bra taktik jag har som väntar med att kommentera till du lagt in "facit" ;-) Nä, det blev liksom bara lite sent.

Jo man blev ju nyfiken på vad tvåan och trean var, men ettan var hur som helst min favorit i trissen.

Anonym sa...

Du är verkligen suverän på att hitta fina bilder!
Önskar att jag hade en så fin instrumentbelysning i min gamla Volvo.
Kan inte utse någon favorit eftersom jag gillar alla 3 lika mycket!
Ha det så gott!

Jag sa...

Jo, en del laster har man ju..

Fina bilder den här omgången. Bilden på musiktältet är grym.

Anonym sa...

Tjusiga tolkningar, gillade allt tre

Tack för raderna hos mig

karro sa...

snygga sifferbilder! mittenbilden får bli min favorit

Baronessan sa...

Varför ska du lägga ut andra bilder? Dessa var ju helt klart temarätt! Gillar ettan bäst...

jeanette//photogalen sa...

Som många andra funderar jag på vart man befinner sig när man är vid bild två. Klar favorit.

Frukostflingan sa...

Oj,oj,oj vad många kommentarer du fått, det gäller tydligen att vara på hugget när temat läggs ut! Gillar verkligen din tolkning och den första bilden blir min absoluta favorit.

Anonym sa...

Jag blev verkligen nyfiken på din andra bild, men alla är lika fina på olika sätt!
Bra fotat!

/Caroline