Twingly statistik

torsdag 8 mars 2012

Tema fredag den 9 mars: Färg


Dags för ett nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten, fastän det fortfarande är lite kvar av torsdagen, den internationella kvinnodagen.
Nåväl, veckans tema är Färg och jag har en ganska nytagen bild som är färgstark fastän den är tagen bokstavligen mitt i natten (klockan 00:30).
Det är en gavel på Malmö Central som fått denna färgstarka och nästan lite spöklika belysning.
Effektfullt eller hur?
Fler bilder med färg finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

33 kommentarer:

sinneskatten sa...

Läckert och vilken fin färg!

Ika sa...

Mycket effektfullt, häftig bild och ja våra bilder påminner om varandra färgmässigt :-)

B i r g i t t a sa...

Wow - häftigt!

Pysselfarmor sa...

Läckert men samtidigt litet läskigt spöklikt som du skriver...

ulla laiho sa...

En spöklikt effektful bild! Mycket fint fångat - inte det lättaste att fota i mörker.

Anonym sa...

Verkligen. Undrar om det set ut så eller är det kameran som förstärker färgerna.

4U2 sa...

Mera färg åt husen! :) Visst är det fint när de färgsätter hus så där men lite färgglatt ljus? Och ja, vi hade valt samma färg ;)

BP sa...

Absolutely LOVE IT!!!
Dessutom förstår jag inte hur du fick till denna nattbild med din lilla kamera.
Håller med 4U2 - tänk om fler tog steget till lite mera färg = glädje!

ClickSnapShot sa...

Fin belysning! Nice!

Kerstins foto sa...

Lite spöklikt var det allt men även läckert. Snyggt fångat av dig.
Ha en fin helg, Jah.

Pialotta sa...

Ja absolut färgstarkt.. riktigt vackert i violett och jag gillar din vinkling på fotot :) Ha de..

Pumita sa...

Visst ryser jag lite även om jag inte tror på spöken. ;)

Flanören... sa...

"Stad i ljus" är en titel man minns i melodifestivaltider.
Fint du har fångat den belysta fasaden.

Monica o Jacob sa...

Snyggt blir det när man lyser upp fasaderna, härlig färg.
Ha en skön helg;-)

Sussie sa...

Jätteläcker bild :)

Beppan sa...

Greve Draculas boning...
Läckert :-)

anemonen sa...

Riktigt effektfullt blev det. Gillas

Erik Semlan sa...

Klart läckert! Att belysa fasader kan ge riktigt snygga effekter.
Det bevisar du med ditt foto. :-)

Resa med Herbert sa...

Det måste vara fint att se detta upplysta hus mitt i natten.

Linnéa sa...

Snyggt, effektfullt o väldigt skarp.Ser verkligan spännande ut!

Viktkamp sa...

Coolt :)

Cecilia Artista sa...

Synnerligen färgstarkt!
Gillar det verkligen. Riktigt läckert! Mer sånt´!
Ha en trevlig helg!

Cajsa sa...

Häftigt! Lite mystisk stämning.

Benita sa...

Verkligen en häftig färg på huset. Snyggt.

Anitas Blogg - Malta sa...

Vilken vacker bild och färgerna gillar jag verkligen ! Effektfullt ? Ja!! Skickligt fångat och perfekt till temat.

ormbunke sa...

Verkligen spöklikt. Som hämtat ur en film. Ha de gott i helgen. Anita

Olga T sa...

Mycket snyggt!

Anni sa...

Nog tyckte jag att jag såg en zombie flimra förbi där i fönstret ...

Effekten av huset och din porträttbild bredvid - ja, den är minst sagt häftig!

Annelie Esseus sa...

Wow! Verkligen en effektfull färg, nästan lite scary....

llhertz sa...

Hahaha. Jo effektfullt värre!
och visst gör det nattstaden spännande när man vågar leka med ljussättning.

Nett sa...

Underbara neonfärger :)

Leovi sa...

Spectacular night lighting. fantastic!

smultris sa...

jag faller in i de andras kommentarer, läckert ;)