Twingly statistik

fredag 2 mars 2012

Veckans fönster 169: Flyttat


Dags för ett nytt fönstertema hos Susanne, och den här gången är jag med från start på temat, som är Flyttat.
Jag är för en gång skull ledig, och även om min jobbiga förkylning inte vill släppa riktigt så tog jag en promenad i det soliga marsvädret i dag och fotade dessa fönster.
Det är Systembolaget vid Värnhemstorget i Malmö som i slutet av förra året drabbades av fukt- och mögelskador i lokalerna och i en hast fick flytta hela verksamheten till nya (provisoriska?) lokaler i Entréhuset en bit därifrån.
Den som har örnblick kan kanske läsa informationen på anslagen i fönstren och se pilarna som pekar ut riktningen man flyttat i.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

PS. Ser nu att man nog måste vara Stålmannen för att läsa vad som står på anslagen (även om man förstorar upp bilden). Men pilarna syns väl? DS.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Pumita sa...

Till och med närsynta katter ser pilarna, värre med texten. ;) Veckans tema var svårlöst, tycker jag, men du hade ögonen på skaft. Jag har också alkohol i temat, kan det bero på att det är fredag? ;) Trevlig helg!

Cecilia Artista sa...

Vilken tur att inte Systembolaget flyttade helt från Malmö. Då hade det nog blivit kaos!

Krya på dig!

juanna sa...

Så hade du också tur.. ja att systemet tillfälligt flyttat..

Klimakteriehäxan sa...

Systembolaget kan nog flytta tryggt, i vetskap om att kunderna letar upp den nya lokalen ...

Susanne sa...

Du flyttade alltså ditt bidrag från sent till tidigt.

Fukt- och mögelskador drabbas tydligen många av, så att de t.o.m. får flytta på sig. Funderar på om jästsvampar har något med mögelsvampar att göra när systembolaget drabbas av mögelskador.

Mia sa...

Folk skulle säkert hitta den nya lokalen även utan pilar...vissa butiker hittar man ändå! :-))

Rajson sa...

Det var ju snällt att ge oss en vink åt vilket håll vi ska gå när suget kommer!

BP sa...

Jag hittar Jah, ingen fara;-) Läser sällan text på skyltar, följer bara pilarna;-)

B i r g i t t a sa...

Tydligare kan det knappast bli :)

LissenTo sa...

Japp här var det definitivt flyttat.

Åh har du åkt på den där gräsliga förkylningen. Krya på dej.

Ha en fin lördag. Här strålar solen// Lissen

Erik Semlan sa...

Nog bra att de sanerar lokalerna om de fått fukt- och mögelskador. Det är ju inte bra för vare sig personal eller besökare att andas in sporerna!
Antar att de knappast hade någon flyttrea, även om kunder skulle ha uppskattat det?
Mögel är nog inte så bra ihop med äldre vin heller ...?!
Pilarna syns bra, så flytt anar man, även om texten ej går att läsa. :-)
Men du skriver ju en förklarande text, så jag förstår. Fattar jag så tror jag alla fattar. ;-)

larans sa...

När de flyttat tillbaks så kan du kanske fota där igen om Susanne har temat flytande ist. :-)

Della sa...

Jag klarar pilarna men inte texten.

Stare Ström sa...

Onekligen har de flyttat! Man bara man vet åt vilket håll man ska gå så fixar det sig!

Ninni sa...

Här syns det på långt håll att det är något på gång. Skönt att de så småningom kommer tillbaka.
I småorterna här omkring gapar många skyltfönster tomma för att butikerna inte överlevt. Men det behöver man nog inte oroa sig för när det gäller Systembolaget eller hur ;)
Hoppas du får en skön söndag...trots förkylningen.

Pysselfarmor sa...

Behöver man sådana varor så hittar man absolut dit de flyttat ;-))

llhertz sa...

Tydlig, klar och snabb lösning av "flyttproblemet" hos dig.

Anonym sa...

jag letade också efter något sådant här för Susannes tema men det enda ställe jag kunde komma på, där hade man redan tagit bort skylten om "Flyttat" när jag dök upp så det smög sig. Här ser man ju klart att det är ngt på gång, så som en flytt om än tillfällig.