Twingly statistik

torsdag 13 augusti 2009

Både meteorerna och quizet gick i putten


Det blev i gårkvällens quiz ännu en hårfin och, i alla fall i mitt tycke, en något neslig halvpoängsförlust för vårt lag. Trots att vi hade ett starkt lag som klarade en delad (på fyra lag) andraplats i konkurrensen som inte var dålig.
Det var i vanlig ordning zick i stället för zack och det är retfullt att det blir så när man är så nära att vinna. En fråga vi garanterat inte klarade var i alla fall att sätta band och låt (en hit (?) från 1982) till några rader text.
Det skulle vara gruppen Tears For Fears och låten Mad World, som jag inte kan påminna mig att jag någonsin hört.
Som lök på laxen fanns det inte en chans att se det utlovade meteorregnet senare på natten. Det var molnigt och ändå för mycket ljus från månen och något idiotiskt diskotek eller någon nattklubb som envisades med att köra med sina tröttsamma sökarljus över Malmöhimlen.
Och själv mår jag inte speciellt bra heller (och det beror definitivt inte på konsumtionen av tre ynka öl under quizaftonen).

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Lasse sa...

Det finns väl ingen som förknippar Madworld med året 1982?!

Åtminstone inte i Sverige där den inte dök upp i Poporamas heta hög förrän i slutet av januari året därpå.

Jah Hollis sa...

Nej, det kan bli lite fel ibland när det är amerikanska och brittiska quiz masters/mistresses som ställer frågorna. Tydligen blev en coverversion sedan etta i England 2003.