Twingly statistik

tisdag 4 augusti 2009

Nyheter gamla som gatan återanvänds

Jag är inne på andra halvleken av den sista delen av min semester för i år. En semester som nog går till historien som en av de mest händelselösa i mitt liv.
Till helgen ska jag ge mig upp till Småland för att hälsa på min gamla mor några dagar och det blir den längsta resan den här semestern.
I en veckas tid har jag dessutom nu varit lätt utslagen av en efterhängsen förkylning, eller svininfluensa eller vad det nu är. Den kommer och går, bryter inte ut ordentligt, men ger sig heller inte.
Den bara tar musten ur mig och jag orkar inte göra allt det där jag i alla fall hade hoppats jag skulle kunna göra något av under ledigheten.
Nyhetsmässigt verkar det bli en väldigt torr sommar i år. Inte ens Gotlandsfärjorna som lyckades krocka eller Gotlands landshövdings idiotiska pladder kunde medierna hetsa upp någon riktig storm kring.
Det stora samtalsämnet just nu i bloggvärlden är Svenska Dagbladets "nyhet" om att djuren vi slaktar och äter besitter något man kanske kan kalla intelligens.
Här kan man verkligen snacka om gamla nyheter: att får kan känna igen andra får och även människor rapporterades det om redan för fem år sedan.
Men givetvis hoppar kvällsblaskorna, i brist på bättre, på detta och försöker få det till att grisar skulle gilla att spela tv-spel.
Försöker de ge oss dåligt samvete för att vi gillar skinka och revbenspjäll, eller?

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Det låter som min semester - händelselös. Eller egentligen inte men jag känner mig inte helt tillfreds med händelserna. Att dessutom avsluta med en efterhängsen förkylning som just suger musten ur en är ju trist. Jag ville ju komma tillbaka utvilad och stark, inte urlakad och blek.

Sånger från nedre botten sa...

Temat för dagen: Vi som känner oss snuvade (eller snuviga) på semestern. Det skulle ju va fest, fest, fest - eller nåt.

Jah Hollis sa...

Ja, är vi inte en samling snedseglade och snuviga semesterfirare. :-)

Eva Nygren sa...

Det är trist när semestern inte blir vad man hoppats. Jag tycker att ju äldre jag blir, desto mindre tycks semestereuforin infinna sig. Det är i sig lite deppigt.

Vädret kan man ju tala om på riktigt, inte bara vad gäller nyheter. Ovädret för två veckor sedan slog ut teve, telefon och ett modem som mer eller mindre brann upp (i varje fall luktade det något liknande). Igår var det ungefär samma sorts väder här i Dalby så jag drog ut alla sladdar, inklusive den till nyinköpta modemet!

Anonym sa...

Min semester blev fin.
När jag gjort vad jag skulle första veckan satte jag mig och glodde rätt ut i luften för att vänta på att få lust med nåt.
Det fick jag aldrig.
CK

Jah Hollis sa...

Eva: Förr i tiden var det alltid obligatoriskt att dra ut elsladdar och liknande när det började åska. Men jag har fått för mig att man inte drabbas av blixtnedslag och liknande inne i stor(nåja)stan. Men i Dalby är det nog rätt tillvägagångssätt.

CK: :-D Jag avundas dig din minimalistiska filosofi och ditt minimalistiska boende. Men till helgen ska jag till Småland och slå i alla fall en klack i taket.