Twingly statistik

fredag 20 januari 2012

Tema fredag den 20 januari 2012: Årstider


Fredag igen innebär ett nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten, och det är årstider.
Det finns en restaurang i Malmö som heter Årstiderna, men den blir det ingen bild på den här gången.
I stället blir det en skymningsbild från Malmö, tagen för några dagar sedan, med kanalen i förgrunden, bangården på Malmö central där bakom, Turning Torso till vänster och Slagthuset i mitten.
Årstiden är förstås vinter, även om det inte är speciellt vinterlikt; ingen snö och ingen is på kanalen.
I natt föll det visst lite snö (och det låg snö på marken både i Höör och i Lund när jag åkte tåget hem i natt), men den var borta på morgonen.
Snöfria vintrar är för övrigt inte så ovanligt i Skåne som man kanske kan tro.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

25 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Malmö by night....helt otroligt fin bild, du är en duktig fotograf.
Trevlig Helg!

Monica o Jacob sa...

Underbart ljus i bilden;-)snyggt.
Snön saknar jag inte i år, riktigt skönt med en grön vinter.
Ha en skön helg;-)

Anneli - A'la Foto sa...

Underbara färger i din bild!

Ha en skön helg!

BP sa...

En helt fantastisk bild med silhuetten av Malmö!!!
Här fick vi några ynka snöflingor ikväll, så det känns nästan som Skåneland;-) Saknar inte snön et endaste dugg faktiskt!

Unknown sa...

Morrn.

Flott val, alla årstider påen gång, snyggt.
Jag valde en annan modell, en bild från den aktuella årstiden här på platsen.

Ha de bra.

Hasse A Norge

Olga T sa...

Låter trevligt att gå på en restaurang med det namnet. Vacker bild!

judotter sa...

Tjusig bild från Malmö.
Kommer det snö i Skåne brukar det komma drivvis. Minns min barndom i detta landskap!! Ingen snö eller väldigt mkt.
Ha det gott!

SigridfraEnget sa...

Fin bild från Malmö!

Leena sa...

Underbart vacker bild! Om än inte så vintrig, precis som du säger. Skåne kanske inte får så mycket, eller så ofta, snö men när det kommer så låter det som det kommer mycket och blåser i drivor. Men det kanske är bara då man får höra om det.
Ha en skön helg! /Leena

Pialotta sa...

Jättevacker kvällsbild över dina vyer :) Kul att du är oxså lite uppdaterad i Kristianstad och känner igen dig hos mig:) Ska kolla länken du lämnade hos mig :) Ha de..

Sandbergs Fotoblogg sa...

Underbara färger i din bild, kanon!

Det är faktiskt inte så farligt med luftfuktigheten som det ser ut med siffrorna. Eftersom det är en ö och läget så blåser det nästan alltid en vind som gör att det fläktar.
Man behöver heller aldrig smörja in kroppen med fuktlotion och rynkorna slätas ut naturligt, alltid något som väger upp det hela ;).
Gong Xi Fa Cai! Happy Lunar New Year!

Anki sa...

Verkligen en härlig bild!
Inte någon snö här heller, men den lär vara på väg...

Leovi sa...

Beautiful sky evening and an excellent view, very nice photo.

llhertz sa...

Fint ljus, läckra färger i din skymningsbild från Malmö.
Skånes vinter är ryktbara. Jag har färdats i karavan efter plogbilen över söderslätt i fyksnö och skottat ut insnöade grannar ur skånelängan. Men ibland har man tur och barmark :)

anemonen sa...

En mycket lyckad bild av staden i natten. Vad gäller snö kanske ni får lite i helgen fast personligen gillar jag inte snö för oftas är det snöblask nu för tiden.

Benita sa...

Underbar skymningsbild. Vi hade fått massor med snö under tiden vi var på resa.

4U2 sa...

Vacker bild!
När jag gick min promenad upptäckta jag plötsligt att jag befann mig i ... Narnia! Solen var det enda som saknades :)

Åke Blomqvist sa...

Fin kvällsbild från Malmö. Det är ngt vist när det börjar skymma. Vi fick 5 cm snö till inatt. Totalt ca 2 dm nu, men är ändå litet för årstiden.

Erik Semlan sa...

Vackert kvällsfoto du visar över bangården, vilken fin vy över delar av stan.
Du har lyckats fånga det där läckra skymningsljuset snyggt. :-)
Vi har inte heller så mycket snö.
Tack för din kommentar, jag kände mig lite frusen när jag skulle lämna mitt bidrag.
Då blev det som det blev. ;-)

Beppan sa...

En stämningsfull bild - vilka färger du fångat!!

Nett sa...

Fin bild, gillar färgerna på himlen :)

Mina fotostunder sa...

Så vackert det kan vara över en stad, med alla färger!
Härlig bild!

Ika sa...

Tjusig bild över Malmö!

(Min bild är på en skorsten på ett sjukhusområde där akutmottagningens entré byggs om, därav röran.)

Anni sa...

Ett väldigt vackert foto! Snyggt ljus, inte kan man tro att det är fuktig grå skånevinter!

Men jag hade skrattat gott om du lagt in ett foto från restaurangen!

Kjell E sa...

Hej
Flott bild på Malmöhorisonten. Men det var egentligen inte det jag ville, ytan hänvisa till länken, där du kan läsa om min Malmövistelse.

http://nabbsjuan.bloggplatsen.se/2012/01/22/7158445-gavroche-pa-operan-och-reservwisky/