Twingly statistik

söndag 29 januari 2012

Veckans fönster, 164: Krossat


Söndag kväll och jag har lagt in veckans fönster, det med temat Krossat.
Det är inte något i bokstavlig mening krossat fönster, nej det är välputsat och helt.
Fönstret finns på Jägersro travbana i Malmö, där jag var med ett par goda vänner i går, lördag, när det var V75 på Jägersro.
Min tanke är helt enkelt att en och annan genom detta fönster såg sina drömmar om den stora vinsten krossas. Många höll sig ju inomhus bakom fönster och tittade på loppen eftersom det var isande kallt utomhus.
Ja, det var mitt bidrag och flera bidrag till temat finns här.
Hur det gick för oss? Tja, rika blev vi inte och inte så mycket fattigare heller.
En dag på kapplöpningarna är något alla borde pröva på någon gång.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Susanne sa...

Jo, krossade drömmar tänkte jag direkt när jag läste Järgersro. Har aldrig varit där och jag tvivlar på att jag någonsin kommer dit. Vill inte krossa några drömmar. :)

Och din kommentarsönskan är uppfylld.

BP sa...

Järgersro och Täby är väl de enda galoppbanorna i Sverige. Å Täby lär ju inte finnas kvar så länge till heller. Tv'rtsöver gatan från mig. Hör när domtränar på morgonar...
Har varit där några gånger och satsat på hästar med "udda" eller ska jag säga "konstiga" namn. Resultatet: ja som ditt ungefär.
Annorlunda och som vanligt mycket bra bidrag til temat!!!

Leovi sa...

Yes, I really like these silhouettes, an attractive photo. Regards.

Anitas Blogg - Malta sa...

Vilken underbar tolkning. Så bra!! Inga krossade fönster här inte men perfekt till temat. Nä.. kapplöpning, travbana och satsa pengar. Inte för mig. Sitter hellre på hästryggen ;-)

larans sa...

En typiskt Hollistisk tolkning...eller holistisk om man så vill! :-)
Håller med om att det egentligen var bäst att hålla sig inne i helgen, fast vandring i fredags ut till Måkläppen i fredags gav en del fina bilder i gråljuset och snålblåsten!

Leena sa...

:) Kul tolkning, och säkert var det många drömmar som krossades vid det fönstret.

Erik Semlan sa...

He he, vilken fyndig tolkning du gjort.
Smart lösning! :-)
Snyggt foto blev det ju också, där man kan se lite av travbanan utanför fönstret.
Bättre lycka nästa gång. :-)

llhertz sa...

Alltid kul med personlig tolkning av ett tema! Den här blev kanon. Liksom siluettbilden.

Pumita sa...

En typisk JH-tolkning, så finurligt! Och utanför boxen, det gillar jag. Men att få mina drömmar krossade... njae, jag föredrar att ha dem kvar. :)

Mia sa...

Det var också min första tanke, krossade förhoppningar...Men plötsligt händer det....kanske.... *L*
Bättre lycka nästa gång, även om det inte blev ett helt olyckligt slut denna gången heller :-))

B i r g i t t a sa...

Kul tolkning men förstås inte kul med krossad dröm ;)

4U2 sa...

Det var väldigt bra tolkat!