Twingly statistik

måndag 3 februari 2014

Veckans fönster 254 den 31 januari 2014: Textat


Det är dåligt ställt med mitt bloggande nu efter årsskiftet, minst sagt.
Ett ynka inlägg, där jag bland annat räknade upp en del tänkbara orsaker till att det har blivit så, har det blivit så här långt.
Nu hade jag tänkt lägga in ett Veckans fönster som ska ha temat Textat och upptäcker ännu en tänkbar anledning: Telias opålitliga service för mobilt bredband, som jag betalar för och ofta retar mig oerhört på när det rätt som det är bara stänger av sig.
Mitt bidrag föreställer en sådan där ”lite av varje-butik” på Värnhemstorget i Malmö och som har en del textade budskap på fasaden (även om de är lite svåra att läsa på håll), ja till och med på elskåpet till vänster.
Andras bidrag kan ni kolla in här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

11 kommentarer:

ulla laiho sa...

Färggrant är det och det behövs i detta gråa vinterslaskväder. Inte en snöflinga i sikte hos dig.

BP sa...

Färgglad - mest i min favo färg limegrönt - så jag klagar inte.
Men du borde nog skärpa dig vad gäller bloggandet. På Telia bara;-)

Pysselfarmor sa...

Kul att du dök upp nu! :-))
Det där med bloggandet tror jag går upp och ner. I och för sig kan ju det där med Telia vara en bidragande orsak. Märkligt å andra sidan för jag har mobilt bredband när jag är på gården i norr och det fungerar bra där. Här i Tumba har vi ju fiber.

Anki sa...

Kul att du är med... och ett riktigt fint fönster blev det... mycket färg och mycket text!

Ingrid sa...

Perfekt bild till temat, både fönster och text och dessutom en riktigt färgglad blid som livar upp det gråa vädret.

Anni sa...

Ovanlig färgkombination med BP:s älskade limegröna och den där orange-röda. Effektivt uppiggande!

Kul att du syns ibland!

Linnéa sa...

Vilken mysig liten butik i glada färger, kan tänka mig att de har ett glatt sortiment också. Text fanns det ju gott om. Så glad jag blev att du kom hos mig. Haft problem med banned sen jag ökade säkerheten. Fick så förbaskat mycket skräp ca 100 om dan. Men har du problem så kan jag lösa upp om jag får ditt ipnr. Men vi kan ta det om det inte funkar nästa gång.

Så roligt att du kom med i temat.

Susanne Hultman sa...

Ja, huva vilket grått regn du fångat på din bild, så det är ju tur att du även passade på att få med lite mer glada färger som kontrast.

Bloggande med dålig uppkoppling är inte kul. Då kan lusten att skriva och publicera något verkligen dala ner till bottennivå.

Anita - Malta sa...

Kul och färgglad bild trots gråväder. Finns ju massor att kika på här förutom alla texter då förstås ;-)

Förstår till fullo att din inspiraton att blogga dalade något efter fotoutmaningen Hundra hus 2013. Är det dessutoom kallt och grått ute tappar man lusten till ganska mycket. Ljuset, alltså det naturliga vi får från solen har ju en enorm påverkan på hur vi mår. Det är just därför jag sitter här på en liten ö i medelhavet ;-) Sen verkar Instagram locka fler och fler. Själv har jag inte provat, har bara en gammal mobil men känner mig sugen på en Iphone. Ha det så gott i Malmö önskar jag dig från Malta. ..och du, våren kommer var så säker... :-)

Anita - Malta sa...

Ja, små stavfel smyger sig ofta in när man ska försöka vara lite snabb.
...inspiration !! skulle det stå :-)
Bye bye...

Pumita sa...

Inte riktigt glassväder men en het latte skulle sitta fint! Gillar också färgen, precis som BP. :)

Du ska inte ge upp mot Telia, på dem bara!