Twingly statistik

tisdag 18 februari 2014

Veckans fönster 256, 14 februari 2014: Valfritt


Mitt lite försämrade förhållande till min blogg håller i sig, och därmed blir även mitt deltagande i de fotoutmaningar som jag tidigare sällan missat lidande.
Nåja, här kommer ett sent bidrag till senaste omgången av Susannes fotoutmaning Veckans fönster vars tema denna gång är Valfritt.
Min bild föreställer en fönsterutsikt en busschaufför kan ha när han/hon jobbar och rattar buss i Malmötrafiken.
Andra bidrag kan ni se här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 kommentarer:

Leena sa...

Ja, det går lite upp och ner med bloggandet. Jag har varit lite trög också men sedan blir det roligt helt plötsligt igen. Fin bild från bussförarens vardag.

Anki sa...

Så kan det vara - känslorna kring bloggandet varierar...
En bra bild ur vardagslivet fick du till i alla fall :)

Anita - Malta sa...

Läcker och lite annorlunda bild till veckans valfria tema. Undrar just hur det är att vara bussförare. Kanske lite enformigt om man ständigt kör samma rutt men man får ju träffa många människor, på gott och ont.

Ja, det där med bloggandet kan ju ha sina fram och baksidor. Kanske är det instagram som lockar mer hos dig just nu, tappat lusten att fotografera eller vad vet jag ?? Tycker iallfall att det är roligt när du är med.

För mig ligger det på ett helt annat plan. Tycker helt enkelt att det är FÖR roligt vilket gör att det tar ganska mycket tid. Är ju lite petig och kan vända och vrida på både ord och bild hur länge som helst innan jag är nöjd. På bekostnad av att åt maken ägnas mindre tid. Därför blir det ett avbrott hos mig ett tag. Ska fösöka rädda ett lite trassligt äktenskap ;-)
Ha det gott i Malmö, ut med kameran och blogga på, snart är det vår ;-)

Anni sa...

Undrar just hur det är att vara busschaufför - tänk så många galna trafikanter de drabbas av varenda dag!

Kicki sa...

Tycker verkligen du har varit osynlig! Du passar på att fixa en bild i farten!;)...och det blev ju bra!

lottisen sa...

Snygg bild! Undrar hur busschauffören reagerade, hör väl inte till vanligheterna att folk fotar på bussen :)

Pysselfarmor sa...

Ja det kan bli så, men man ska göra precis såsom man känner för - något annat är ju inte möjligt!
Lev väl!

B i r g i t t a sa...

Det kommer väl sådana perioder ... själv fotograferar jag inte lika mycket just nu men bilderna räcker ju till ändå ;)

Linnéa sa...

Jag känner igen, har också varit lite trög, lite less, en del beror nog på att det inte har känts så inspirerande med den grå filten som hänger över oss här i Sthlm. Roligt grepp om temat tog du, busschaufförsperspektiv.
Går själv i pension nu och då kanske det blir mer tid för lite annat på bloggen också, inte bara teman.

Pumita sa...

Perfekt vardagsbild! Tycker om att se "människor i arbete". Inte så att jag är lat själv, haha, men du förstår vad jag menar.

Kul när du väl dyker upp även om det är alltför sällan! :)