Twingly statistik

måndag 5 januari 2015

Inte mycket att skriva om, min trettondagsafton

Trettondagsafton är en pjäs som William Shakespeare lär ha skrivit och den lär ha spelats första gången 1601, alltså för dryga 400 år sedan.
Jag antar att den har rätt starka kvaliteter, även om jag själv aldrig har sett den, eftersom den fortfarande är gångbar efter så lång tid.
I dag har det varit Trettondagsafton, denna årligen återkommande helgdagsafton, nu den 5 januari 2015, och denna dag lär inte för min del gå till historien. Den gick ganska obemärkt förbi och jag har inte ens varit utanför dörren.
Vi får se om det kanske svänger om i morgon och att jag kanske har något intressant att skriva på min återupplivade blogg när det är dags i morgon kväll.
För jag har tänkt mig att fortsätta skriva, även om jag inte går så långt som till att kalla detta ett nyårslöfte.
Sådana slutade jag av avge för länge sedan.

Jah Hollis

Inga kommentarer: