Twingly statistik

lördag 3 januari 2015

Trettio kronor förvandlades snabbt till fem

Ännu en dag i stillhetens tecken.
Jag har inte fått upp farten på det nya året så här långt och i dag har det sannerligen inte blivit mycket vettigt gjort.
Jag tog i alla fall en tur till Hemköp för att handla lite och för att använda en pengaavi jag fått från Telia eftersom de av någon anledning betalade tillbaka 146 kronor till mig.
Varför de inte kan reglera det på en kommande räkning, eller sätta in det på mitt bankkonto, fattar jag inte. Men de skickade i alla fall en avi som skulle blivit ogiltig om jag inte använt den i dag.
Därtill hade jag fått ytterligare en avi från Telia och den var på 30 kronor, så jag tog med även den till Hemköp som finns med bland alla affärer och andra som löser in dessa avier.
Ett aber med dessa avier är ju att man ska pröjsa 25 kronor per avi för att lösa in dem i butiker. Ja, mitt handlande på Hemköp slutade med att jag fick 121 kronor för den ena avin och de 30 kronorna på den andra blev värda fem kronor.
Inte hade det blivit bättre om jag gått till ett av Nordeas kontor för att lösa in avierna med pengarna de förmedlat till mig från Telia.
För där ska de ha 50 kronor för att lösa in en sådan här avi, trots att jag inte har begärt att få några pengar skickade på det här viset.
Undrar om banken hade tagit 50 kronor i avgift för att lösa in de 30 kronorna?
Skulle jag ha fått betala 20 spänn för att inte få ut en enda av mina kronor?
Det skulle inte förvåna mig.

Jah Hollis

2 kommentarer:

ulla laiho sa...

Det där är lite lurigt med Telia. Jag brukar få mail där avsändare ser ut att vara Telia, där man påstår att jag betalat en faktura dubbelt. Man vill ha mina kontouppgifter för att reglera detta.

Jag raderar ut dessa mail oöppnade, eftersom jag inte vare sig fått en dubbelfakturering eller själv betalat dubbelt till Telia.

Så var försiktig med att lämna ut några kontouppgifter!!!

Anonymous sa...

Sveiki visi, tai puikus liudijimas, kuriuo privalau pasidalinti. Niekada netikėjau burtais ar magija, kol nesutikau daktaro Ogalos. Mano gyvenimas grįžo !!! Po 3 metus iširusios santuokos žmona paliko mane su dviem vaikais. Beveik nusižudžiau, buvau emociškai palūžęs. Dėka burtų leidėjo, vadinamo dr. Ogala, kurį sutikau internete. Vieną ištikimą dieną, naršydama internete, radau daugybę atsiliepimų apie būtent šį ratuką. Vieni žmonės tikino, kad jis sugrąžino savo buvusį mylimąjį, kiti tikino, kad jis atstatė jų gimdą, išgydė vėžį ir kitas ligas, kiti tikino, kad jis gali užburti, kad sustabdytų skyrybas. Aš taip pat susidūriau su vienu konkrečiu liudijimu, tai buvo moteris, vadinama Sonia, ji paliudijo, kaip jis sugrąžino savo buvusį mylimąjį per mažiau nei 2 dienas, ir pasibaigus liudijimui ji atsisakė jo el. Pašto adreso (Drogalad02@gmail.com) . Perskaičiusi visus šiuos atsiliepimus, nusprendžiau pabandyti. Aš susisiekiau su juo jo elektroniniu paštu ir paaiškinau jam savo problemą. Vos per 48 valandas mano žmona grįžo pas mane. Mes išsprendėme savo problemas ir esame dar laimingesni nei anksčiau. Daktaras Ogala yra tikrai talentingas vyras, aš nesiruošiu nustoti jo skelbti, nes jis yra nuostabus žmogus. Jei turite problemų ir ieškote tikro sprendimo ir tikro rašybos ratuko, kuris už jus išspręstų visas jūsų problemas, susisiekite su dr. Ogala su jo galiomis. Jis gali paversti jūsų svajones realybe.
.................................
Tai taip pat gali jums padėti:
1. Grąžinkite savo vaikiną ar draugę
2. Grąžinkite savo vyrą ar žmoną
3. Laimėkite loteriją ir akciją biuruose
4. Padėkite pastoti, jei jums reikia kūdikio
5. Visiškai išgydyti bet kokią ligą susisiekite su juo dabar: „Hangout“: drogalaspells@gmail.com, el. Paštas: Drogalad02@gmail.Com .. galite paskambinti / „WhatsApp“ naudodami šį mobiliojo telefono numerį +2347049668119