Twingly statistik

onsdag 15 november 2006

Joseph Hill

Jag tror att några av er varit inne och kollat på min blogg.
Kanske är det signaturen som lockat någon som trott att jag har insikter om reggae.
Och det har jag faktiskt, även om jag inte kommit dit tidigare.
En kort berättelse i ämnet:
I slutet av augusti var jag i Dublin och gick ut för att se Culture spela på The Village.
Något av det första jag fick höra när jag betalt och gått in, var att mannen som en gång bildade Culture, mannen som var Culture, Joseph Hill, hade dött ett par dagar tidigare efter en spelning i Tyskland.
Bandet höll en tyst minut för honom på scenen och gav sedan en fullständigt glödande föreställning där hans son trädde fram och tog sin fars plats.
Det var en av de finaste hyllningar Joseph Hill kunde ha fått.

Jah Hollis

Inga kommentarer: