Twingly statistik

tisdag 28 november 2006

Leno och dags att stänga butiken

Jay Leno på burken betyder att arbetsdagen är över och jag kan bege mig till övernattningsrummet. På en av våra fotografers dator går ett bildspel med bilder han tog med en liten digitalkamera på kvällen efter vår jobbkonferens.
En massa glada människor passerar revy, mina arbetskamrater, och det dricks och äts och röks och skrattas. Även jag har fastnat på ett par bilder.
Det är med skräckblandad fascination jag ser mig själv på foto nuförtiden.
Medan mina arbetskamrater, för mig, ser hur bra ut som helst, de flesta riktigt snygga och coola faktiskt, ser jag själv helt fel ut. Kalla det dåligt självförtroende, eller vad det nu är, men jag har tydligen svårt att acceptera hur jag faktiskt ser ut.
Å andra sidan har jag hört många av dem som jag tycker ser bra ut på bild säga att de inte gillar att se bilder av sig själva. Kanske kan man dela upp oss människor i sådana som gillar att se sig själva på bild och sådana som inte gör det.
Eller är det för trivialt? Jag är trött, dags att släcka och gå.

Jah Hollis

Inga kommentarer: