Twingly statistik

tisdag 21 november 2006

Överskattade krönikörer

Hemma efter ännu en dags jobb, hemkörd i regnet av F som tar över helt i morgon, medan jag kan gå på efterlängtad ledighet.
Tittade i en gammal Aftonbladet, tja några dagar gammal, i dag och läste igenom någon slags krönika av Johan Hakelius. En rätt överskattad kille, i alla fall som krönikör, eller kolumnist eller vad man kallar sådana som vräker ur sig diverse meningslösheter och obegripligt nog får fortsätta med det.
Han skrev om rädslan för att klimatat ska förändras (kanske har det redan börjat göra det) och ställa till det för oss som befolkar jorden.
Naturligtvis viftade han bort folks oro med någon nedlåtande, inte speciellt kul (fast han tyckte nog det själv det var det) formulering. Han är nog inte mycket att hålla i när åskan går.
Jag märker själv hur förvirrat detta verkar när jag läser det, men jag är trött och ville bara säga att jag inte gillar den sortens obekymrat tramsiga stil som Hakelius och hans fränder har. Men somliga kanske ser honom som en stor begåvning. Vilket väl i sin tur säger en del om debattklimatet (ingen avsiktlig vits!) här i landet.
Äh, nästa gång ska jag få till det bättre!

Jah Hollis

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär dig skriva bättre innan du klankar på någon som är betydligt mer begåvad.