Twingly statistik

lördag 29 december 2007

Varför har vi blivit så förbannat otåliga?


En dag, söndag, kvar att jobba för min del det här året.

Och sedan har jag en hel vecka ledigt. Jag kan med andra ord fira nyår helt hämningslöst, även om jag ännu inte är riktigt klar över var jag kommer att fira det.
Men en och annan verkar inte kunna vänta till nyårsafton för att fira det kommande 2008:s inträde på scenen.
I natt när jag körde hem genom den skånska landsbygden, lyssnandes på Super Furry Animals´Hey Venus! (rekommenderas varmt) lystes himlen en bit bort upp av av exploderande fyrverkeripjäs och sedan flera.
Tänk, inte visste jag att det fanns en raketbas i mitten av ingenting strax utanför metropolen Skurup.
Någon var för otålig för att vänta ända till nyårsafton för att få se hur de nyinköpta fyrverkerierna fungerade.
Jag vet inte om jag har fel, men är det inte ett tidens tecken? Vi har blivit så otåliga, vi börjar tappa förmågan att vänta till det rätta ögonblicket. Allt ska ske med en gång.
Vi har inte klarat av julhandlandet förrän vi ska kasta oss ut i mellandagsrean och vi börja fira nyår före jul.
Nä, jag säger som Wilson Pickett sade: I´m Gonna Wait ´till the Midnight Hour.
Vet ni förresten att Wilson Pickett och Steve Cropper skrev den låten på ett motell i Memphis, samma motell där Martin Luther King blev skjuten några år senare.
Den kunskapen kan ni kanske briljera med på något nyårsparty.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Frukostflingan sa...

Jag tycks också ha en raketbas utanför mitt hus, det smäller ideligen och jag fattar inte att det kan vara så kul att se sina pengar fara upp i skyn. Ett dyrt men väldigt kort nöje!