Twingly statistik

tisdag 18 december 2007

Aldrig får man ha kul på konserter


Säga vad man vill om danskarna, och det är det många som gör, men ibland är de väldigt snabba och effektiva. Biljetterna till Neil Young i Köpenhamn i februari, som jag beställde via Billetlugens sajt igår, damp ner med posten i dag.
Men så tittar man närmare på biljetterna och finner att arrangörern av konserten, i vanlig ordning, vill lägga sordin på glädjen vi känner över att åter få stifta bekantskap med Ol’ Neil livs levande på en scen.
Kameror och bandspelare får man naturligtvis inte ha med sig i på Falkonerteatern (fast är det någon som spelar i med sådana gamla kassetter längre?).
Jo, vi vet ju att det är hårda tag som gäller nu mot privatkopierare och andra som vill profitera på våra artister. Annat var det på Jerry Garcias tid.
Nåja, vi går vidare i listan och finner att vi inte får ha med oss flaskor in. Det innebär givetvis ajöss till eventuellt stämningshöjande booze man tänkt ta med.
Sedan kommer ju det mest knäckande av allt: Man får inte ta med sig skjutvapen in i konsertsalen. Inga hyllningar till artisten i form av jublande skottsalvor i luften alltså.
Och som ett brev på posten kommer beskedet att man inte får ha med fyrverkerier och fyra av heller.
Suck!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Ska det vara på det viset tänker då jag aldrig mer gå på konsert hos danerna.

Det är mycket bättre i shoppingcentren i Israel: http://banditha.blogspot.com/2007/12/k-pist-i-shoppingcentret.html

Jah Hollis sa...

Jo, jag skulle känna mig mycket tryggare om jag fick ta med min UZI in på Neil Young-konserten. Om inte annat så för att försvara min svindyra plats.

Anonym sa...

Såg KoRn i Köpenhamn igår, och där stod det samma sak på biljetten. Men ändå fick kameran följa med in. Stora systemkameror och dyl. fick man däremot lämna ifrån sig. Så man ska inte ta så hårt på vad som står.

Jah Hollis sa...

Nä, jag antar att man inte blir kroppsvisiterad. Jag har själv haft lilla kameran med in på konserter i Köpenhamn.
Och hur var Korn då?