Twingly statistik

onsdag 12 december 2007

Hur berättar man om något som är "okänt"?


Jag hittade en resebilaga från en av våra kvällsblaskor på ett bord på jobbet i dag. På förstasidan stod det att man inuti bladet bland annat skulle skriva om Kanarieöarna.
Man skulle lista tio "okända" stränder.
I en annan tidning stod det om några som skulle ha möte och där någon skulle medverka och berätta om en "okänd" sjukdom.
Jag undrar: Vad är det för mening att lista något som är "okänt" eller att berätta om något som är "okänt".
För man kan väl inte berätta om något som är okänt, för det förutsätter ju att man känner till det.
Oxymoron är bara förnamnet.

Ja, ja, jag vet att jag kan vara tjatig och petig när det gäller språket.
Men det är något vi ska använda för att förstå varandra inte för att missförstå varandra.
Nästa gång ska jag blogga om nya Mojo och om kanonartiklarna om soul, om Stax, om Amy Winehouse och om Sharon Jones & The Dap Kings, bandet som Amy fått låna av Sharon.
Videon ovan ger för övrigt bara en svag aning om hur Sharon och hennes Dap Kings kan låta. Verkligheten är långt, långt hetare.
Nej, nu är det ta mig fan redan dags att gå och lägga sig igen.
Och på torsdag ska jag kolla Roky Erickson på KB.
Med den vetskapen orkar jag väl med en vända på jobbet i morgon också, även om det är rätt tungt nu.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: