Twingly statistik

fredag 27 maj 2011

Vi har seglat upp som ett topplag igen





Jag sitter och väntar på att det ska bli dags att hämta upp tvätten ur torkrummet och sedan dags att sova inför fredagen som är en arbetsdag då det kan vara rätt kämpigt på mitt jobb.
Nåväl, tvätt varannan torsdag är nu lika inrutat som quiz på The Pickwick Pub varannan onsdag, fast i ärlighetens namn är ju quizet betydligt roligare.
Denna onsdag var det extra roligt eftersom vårt lag vann quizet, tämligen klart dessutom.
Inte nog med det, vi vann för andra veckan i rad (några av de andra var där och tävlade förra onsdagen när jag jobbade).
Det var ganska länge sedan vi antecknades för en sådan prestation.
Under vår riktiga glansperiod vann vi så ofta att det fanns folk som buade (lite på skoj, lite på allvar) när man läste upp vårt namn som vinnare.
Onsdagens vinst var i vanlig ordning en lagvinst, alla som var med i laget drog sitt strå till vinststacken.
Ett av mina strån var att jag med några lätt kryptiska ledtrådar i frågan kom på namnet på en känd plats i den grekiska mytologin: The Elysian Fields, som låg där i någon dold minnsbank i skallen.
Lite googlande i kväll ledde till två band med det namnet, The Elysian Fields; ett grekiskt black metal-band och ett art rock-band från New York (båda finns på video här ovan) plus en låt av Megadeth som har den titeln.
Visst ja, får inte glömma tvätten.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: