Twingly statistik

lördag 7 april 2012

Fredagstema långfredagen 2012: Påskpyssel



Så var det dags för ett nytt Fredagstema hos Carina/Sinneskatten och eftersom vi är inne i stilla veckan/påskveckan så blev temat Påskpyssel.
Själv ”pysslade” jag med att arbeta elva långa långfredagstimmar och på bilden överst är jag redo att stänga av min dator och vandra till min övernattningslägenhet (genom ett nattligt Kristianstad där det var rätt mycket fylleskrål på och utanför krogarna i centrum).
På bilden under syns de sorgliga resterna av redaktionens (ja, jag jobbar på en redaktion) påskgodis som jag hann få ett litet chokladägg av innan gottegrisarna till arbetskamrater slukat allt annat (de tjuvstartade väl på skärtorsdagen).
Påskaftonen har gått i ett mycket makligt tempo, påskdagen lär inte bli mycket livligare och på annandagen är jag tillbaka framför skärmen på jobbet igen.
Vad andra pysslar med i påsk kan ni se här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Anni sa...

Ojojojoj, nu tycker jag ju synd om dig - sparade de inte mer godis till dig?

Fast det är ungefär som jag har det. Fixar fina påskägg till hela familjen men får inget själv ... Ibland undrar man när det är pay back time?

Bitten sa...

God fortsättning på påsken!

Olga T sa...

Det var en lång arbetsdag. Jag gör inte mycket alls.

Avsändare Margareta sa...

Snacka om att förstå en bild och då har du verkligen lyckats. Det första jag tänkte när jag såg den första, - Ser ut som en stilla natt på en redaktion och då har jag bara varit på studiebesök under dagtid i min ungdom (tonåren).

När jag läser fylleskrål är jag glad att jag inte längre är någon krogmänniska. Min yngsta son sa efter att han bott i Norge några år att Luleå är en sådan hård stad, det upplever jag aldrig i Oslo. Nu är han tillfälligt tillbaka i Luleå men utelivet har minskat så han känner säkert inte av den otryggheten som man ofta kan uppleva i vissa städer.

Här har allt gått i ett, om inte sakta men lugnt tempo och kommer så att göra resten av dagarna.

Hoppas åtminstone att du hinner njuta av lite påskledighet.

sinneskatten sa...

Man får vara glad åt smulan sägs det!
Ha en fortsatt skön helg!

Marit Johansson sa...

Haha.. ja det var ju snällt att dom lämnade en godis till dig, du har omtänksamma arbetskamrater!

Leovi sa...

Hard work, I hope you rested. Greetings and Happy Easter.

4U2 sa...

Men kunde de inte lämnat liiiite mer åt dig, det måste vara riktiga gotteGRISAR ;) Gick det skulle jag ge dig av all det min man köpt som fortfarande finns i olika påskägg!

Anitas Blogg - Malta sa...

En elva lång timmars arbetsdag på långfredagen !! Ja, det är minsann inte alla som har ledigt för att det är helg. Hoppas ditt jobb på redaktionen är givande. Tur du hann få i dig lite påskgodis iallafall. Det var inte mycket kvar i de stora äggen ;-) Stor dataskärm du har. Har precis beställt en 23 tums men din är nog större. Måste bli fina bilder i fullformat. Fortsatt trevlig påsk önskar jag dig. Ja, det lilla som nu är kvar ;-)

Charlotta sa...

Pyssla kan man göra vid skrivbordet också. :)

Inte alla som är lediga vid storhelgerna, men kanske kan du ta igen det med ännu fler lediga dagar någon annan gång.

llh sa...

Du tycks ha långa tuffa timmar på redaktionen. Kanske jobbar du intensivt periodvis och bor i övernattningslägenhet för att kunna spara på dig mer tid hemma.
Hur eller hur alltid intressant att få lite glimtar från vardagsliv som ditt här, tillsammans med dina gottegrisar till jobbkompisar.

Flanören... sa...

Ja, påskpyssel, behöver ju inte bara handla om fjädrar och kycklingar.
Inget dukat bord precis, men du får väl glödjas med dina arbetskamrater som gjort tabberaset. Du får väl erbjuda dig att hålla dem i handen när de ska till tandläkaren.