Twingly statistik

söndag 22 april 2012

Veckans fönster 176: Färgrikt


Veckans fönstertema hos Susanne ska vara Färgrikt och mitt motiv såg jag först från bussen när jag åkte till stationen i fredags för att ta tåget till jobbet.
Jag återvände lördag middag och tog bilden på det färgrika vårmodet i Westerblads hattaffär på Öster i Malmö. Damen som passerade just när jag tog bilden bidrar till färgrikedomen, tycker jag.
Fler bilder på temat hittar ni här (jag får själv vänta med att titta eftersom jag strax ska sova och det är en lång, lång arbetsdag i morgon).

Jah Hollis

23 kommentarer:

larans sa...

Vilken färgrik hattparad du stötte på där, och damerna utanför bidrar ju verkligen till färgprakten med sina röda hårsvall!

Anni sa...

En orange hatt! Den passar finfint till din profilbild!

Linnéa sa...

Det var ett härligt färgrikt fönster. Fullträff! Hattaffärer är inte så vanliga nu för tiden!
Hoppas du hinner vila mellan arbetspassen.

Benita sa...

Färggranna hattar i ditt fönster. Själv har jag aldrig haft hatt, inte ens en solhatt. :)

Della sa...

Jaha, det ska vara färgrika hattar tydligen. Riktigt färgrika. Jag tror jag hoppar den modevågen. :-)

ormbunke sa...

Tänk att hattmodet kommer tillbaka så färgrika vi blir.Såg en bild i tidningen i början på 60-talet där damerna bar hatt. Så det kommer kanske tillbaka som allt annat. Ha de gott. Anita

Ninnie sa...

Snygga, färgglada hattar! Hatt är ju inte något man använder ofta, eller överhuvudtaget. ;)

Malin sa...

Härliga hattar i härliga karamellfärger! sov gott!

Olga T sa...

Vilka glada hattar! Köper man en sådan kanske man blir "glad i hatten" ;) Det var ett dåligt skämt, jag vet. Jag gillar bilden och jag gillar kvinnan som passerar och kastar ett extra öga in i skyltfönstret!

BP sa...

Här fastnar jag inte bara på de färgrika hattarna utan på skyltdockorna också. De har nog varit med ett tag. Älskar dessa gamla "modeller", som man inte ser så ofta längre. Kult säger jag bara!

Susanne sa...

Vad jag förstått är det just dessa pastellfärger som är moderna just nu. Såväl klädaffärer som hattaffärer ser ut att ha dem nu i vår.

Bilder med människor blir ju alltid mer livfulla så visst är de eventuellt rödhåriga kulturtanterna på helt rätt plats i bilden. Möjligen att det hade varit trevligare att se dem framifrån i stället. :)

Den där vasen med blommor i ser dock ut att mer tillhöra en begravningsplats än ett skyltfönster.

Stare Ström sa...

Vilka vårhattar! Så synd att jag inte gör mig så bra i hatt!

Hanna sa...

Snygga hattar, ja i år är det ju färg som är på modet, det gillar jag!

Pumita sa...

Sköna färgglada hattar! Får mig att tänka på varmare breddgrader, Karibien t.ex. Bra jobbat!

Karin sa...

Så passande med en färgglad hattparad nu i vår! Visst förstärker den färgstarka damen det hela!

Pysselfarmor sa...

Men vilka färgglada hattar...orange tror jag är en modefärg i vår.

Mia sa...

Denna bilden gör mig verkligen glad....Härligt färgglad kvinna utanför fönstret och fantastiska hattar hos modisten.... :-))

Erik Semlan sa...

Det var ett skönt fönster, verkligen färggrikt.
Det finns väl inte så många hattaffärer kvar längre. Hattmodister är kanske inget framtidsyrke? Fast det kanske är på väg tillbaka?! Men kul med din speciella hattaffär.
Härligt fönster i alla fall. :-)

annette sa...

Aha, Du har spanat in vårens hattar, riktigt färgrikt och fint, kanske får ta en sväng till en hattmodist och inköpa något nytt;)

llhertz sa...

Jaså det ska vara knallfärgat på knoppen i vår. Men här i småstaden behöver jag nog inte följa modet slaviskt ;)

Leovi sa...

Nice window with beautiful colors, I like the perspective picking shards of glass. Greetings.

Anonym sa...

väldigt färglada och trevliga hattar.

B i r g i t t a sa...

Vad kul med de färgrika hattarna!