Twingly statistik

måndag 30 april 2012

Veckans fönster 177: Ståtligt


Som jag redan konstaterat i ett annat av mina numera fåtaliga blogginlägg, så tar det sin tid innan jag får in mina fotobidrag numera.
Samma gäller detta, mitt bidrag till Susannes fönstertema denna veckan, som är Ståtligt.
Kanske är inte just fönstren här så ståtliga, men de sitter i ett Malmöhus som jag tycker ger ett allmänt ståtligt intryck. Speciellt med det taket (kan man lite frikostigt kalla det en fris?) och omgivet av modernare, vanliga, tegelhus.
Så det får bli mitt, sena, bidrag så här i de sista minuterna av april.
Fler ståtliga fönster hittar man här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Mia sa...

Jaa, det utmärker sig verkligen det huset, gentemot de andra....och visst är det ståtligt!!! *L*

BP sa...

Byggnaden utmärker sig verkligen mitt bland "grannarna". Gillar huset, det är mäktigt och - ja - ståtligt!

Susanne sa...

Blott Malmö malmöitiskt ståtliga fönster har. Håller med dig om att byggnaden är ståtlig med sina dekorationer under tak.

Hanna sa...

Jag gillar husen nere i södern, de är lite mer kontinentala i arkitekturen. Detta är verkligen ståtligt.

Anonym sa...

woohoo, nu är jag inte ensam om att lämna in mina bidrag till Susanne i sista minuten då :) Hon brukar ju "skälla" lite på mig för det *haha* Lysande bidrag till veckans tema.

juanna sa...

utmärkande hus - o ståtligt!