Twingly statistik

söndag 29 april 2012

Tema fredag den 27 april: Gemenskap



Det tar sin tid för mig numera att lägga in mina bidrag till de fototeman jag är med i (och så mycket annat blir det dessvärre inte på bloggen längre).
Nu handlar det om fredagstemat på Carina/Sinneskattens blogg som denna gång är: Gemenskap.
Mina bilder kommer från en konsert jag var på för ett par veckor sedan på Amager Bio i Köpenhamn, där det walesiska bandet Manic Street Preachers spelade för utsåld salong.
Det innebar cirka 1 000 personer som i god gemenskap njöt av en lång radda låtar från de singlar bandet gett ut sedan starten i början av 1990-talet (skivan med gruppens samlade singlar, National Treasures, kom ut i slutet av oktober förra året).
Bilderna är rätt oskarpa, dels för att jag aldrig använder blixt på konserter, dels för att denna form av gemenskap rör sig till musiken (det var bara ståplats i Amager Bio) och man står aldrig riktig stilla bland allt folk.
Men visst är de konstgjorda japanska körsbärsträden fina?
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

20 kommentarer:

Stare Ström sa...

Jag tycker du har fångat stämningen fint. Man ser alla huvuden och ser att du ingår i en gemenskap där. Färgerna är läckra.

Olga T sa...

Läckert! Du har fångat stämningen på en konsert och det görs bäst utan blixt. Gillar färgerna i första bilden. Bra till temat!

Olga T sa...

Svar: Kanske de som kommenterat sett mina andra inlägg från Allianz Arena.
Bilden har varit på min blogg förut fast inte så beskuren.

http://litenfagel.blogspot.se/2012/04/lang-fototriss.html

http://litenfagel.blogspot.se/2012/04/gladje-hos-4u2.html

sinneskatten sa...

Gemenskap kan vara mycket och väldigt viktigt. Att dela en upplevelse är som du så sant säger ett bra sätt att ha något att prata om.
Ha en fortsatt skön helg och hoppas du slipper att jobba!

Mona sa...

Jag använder heller aldrig blixt vid konserter. Då är det bättre att bilderna blir lite oskarpa. Det ger mer dokumentärkänsla. Jag tycker bilderna är jätteläckra och strålkastarna ger fina färger. Visst är det en härlig gemenskap på konserter även om den bara är tillfällig.

Leovi sa...

Good photos, I really like Manic Street Preachers, one of these days I'll make a tribute. Great concert.

4U2 sa...

Träden passar riktigt fint till årstiden också! Ja det var en mycket bra tolkning av temat, klart det handlar om gemenskap när man är på en konsert.
sv tack för att du förstod mitt val, många missade vad jag menade med bilden.
Ha en trevlig söndag och Valborg!

Annemor sa...

Så flotte bilder du hadde tatt.
Trærne passer bra.
Ha en deilig dag.
Mormor på klagemuren

Beppan sa...

Härlig form av gemenskap där!

cat sa...

Wow coola konsertbilder!

Monica o Jacob sa...

Wow det kallar jag stämning och gemenskap, Manic Street låter helt ok.
Ha en skön valborg;-)

Anonym sa...

Gemenskap genom musikupplevelse är ju ett känt fenomen, du har fångat den speciella stämning väldigt fint.

Della sa...

Härligt. Man förstår det där med stämning och gemenskap.

BP sa...

Jag tycker att dina bilder är helt underbara och speglar stämningen otroligt bra! Älskar körsbärsträdet - nästan lika fint som den äkta varan i Kungsträdgården i Stockholm!

PS. Bilder med blixt i en konsertlokal blir aldrig bra, speciellt inte om man som du och jag "bara" använder en pocketkamera. Foton utan bleixt på sådana ställen blir mycket bättre, vilket du bevisar med dina bilder här. DS

Anonym sa...

Kan ana att det var mycket trevligt på den konserten.

Sussie sa...

Kan tänka mig att stämning var på topp och gemenskapen kändes stark på konserten.

http://pyssligasussie.blogspot.se/2012/04/gemenskap.html

Pysselfarmor sa...

Musikens gemenskap är alltid härlig!

Nett sa...

Där har du fångat in gemenskapen bra :)

Anni sa...

Vilka härligt stämningsfulla bilder - snacka om att de hade blivit något helt annat om du använt blixt!

Eva Nygren sa...

Fina bilder! Fotar du i jobbet också?