Twingly statistik

måndag 17 mars 2008

Någon stilla vecka lär det inte bli


Så har då påskveckan börjat, den vi kallar
stilla veckan. För min egen del lär det inte bli så stilla eftersom det är en arbetsvecka som börjar i dag, måndag.
Och dessa måndagar som markerar början på ett av mina långa arbetspass känns bara mer och mer, vad ska jag säga, motsträviga ju mer tiden går.
Det krävs verkligen ansträngning från min sida numera för att komma igång en sådan här dag.
Bonusen med påsken är, att jag får ett par extra lediga dagar: skärtorsdagen och påskdagen. Men långfredagen, den som märkligt nog kallas The Good Friday på engelska, blir det att bita ihop och dra till jobbet, liksom på annandagen.
Som lök på laxen ska det visst bli skitväder till helgen också.
Har ni förresten lagt märke till att Charlotte Perrelli, lite lätt mosig efter det "vilda champagnefirandet" efter schlagersegern i helgen har smugit sig in i en av rutorna i Tori Amos video här ovan?
Ha en trevlig måndag! :-(

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Ankan sa...

Vad e det man brukar säga?

Äntligen måndag...

;D