Twingly statistik

söndag 26 april 2009

Än är det en bit till sommaren


Nu ska jag inte vara gnällig: visst var det skönt att det utlovade sommarvädret under denna helg blev verklighet. Ja, det blev ju nästan det i Malmö i alla fall.
Dock är det inte lite utan att jag känner mig som om vi blev blåsta (på lördagen bokstavligt talat) på konfekten på något vis.
På fredagen var det läge för lite uteliv vädermässigt, men då lade sig ett gigantiskt rökmoln (översta bilden), som innehöll gudvetvad, från en brand i en återvinningsanläggning som en stinkande filt över stora delar av stan.
Lördag höll det soliga vädret i sig och jag tog cykeln upp till stan bara för att upptäcka att det blåste halv storm och att det blev mer av svettigt motionspass (i och för sig inget som egentligen gör mig illa) än behaglig cykeltur.
Jag fick i alla fall en bild på soldyrkarna vid Södertull, som såg ut att trivas, och jag åt årets första utomhusglass: på Dolce Sicilia på Drottningtorget.
En härlig blandning av milt söt melon- och friskt syrlig citronglass.
Kanske stället med Malmös godaste glass.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Liz1e sa...

den glassmakaren har jag missat - kanske är den t.o.m. värd en cykeltur ända från landet?

Jah Hollis sa...

Malmös Little Italy (väldigt litet) ligger ju vid Drottningtorget: förutom glassbaren som har några år på nacken nu, restaurang Intermezzo, och runt hörnet kvarterskrogen La Trattoria.
Glassen var i alla fall värd en cykeltur i halv storm från Kirseberg upp till city och tillbaka via Drottningtorget. Om det gäller en tur från landet ska man nog inte göra den i sådan blåst.