Twingly statistik

lördag 7 februari 2009

Hem genom dimman - in i den igen


Jag körde hem från Ystad till Malmö i natt i en djävulsk dimma.

Sikten kan ha varit som mest tjugo meter framåt på vägen.
När jag närmade mig Malmö fanns det inte ett spår av att Sveriges tredje stad skulle breda ut sig framför mig.
Ändå var det bilister som glatt körde om mig när jag låg i hundra kilometer i timmen.
Somliga tror tydligen att de är odödliga när de befinner sig i en bil.
Själv varvar jag ner, lyckligt hemma igen, med lite whisky och ett par öl.
In i dimman igen...

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Härligt. Whiskyn, alltså. Inte dimman. Galningar på vägarna ser man fler och fler av, eller som du erfarit, blir man oftare och oftare omkörd av.

Sånger från nedre botten sa...

Usch, såna där upplevelser tycker jag bara blir allt obehagligare med åren. Tur att du kom hem i ett stycke. Whiskeyn gjorde säkert gott.