Twingly statistik

tisdag 10 februari 2009

Vintern har dröjt - nu kommer den


Vi har hittills i år varit förskonade från riktigt vinterväder i Skåne, men nu verkar det som om vi inte ska klara oss längre. Ett riktigt snöoväder som hittat hit från Frankrike och Tyskland står vid Skånes gräns och knackar på dörren.
Detta samtidigt som jag ska jobba min sista arbetsdag den här veckan. Det är kollegan F som ska köra och vi ska åka rakt in i det annalkande ovädret verkar det som. Det är bara att hoppas att det är över till vi ska hem igen i natt.
Noterade för övrigt att Dewey Martin kastat in handduken för en dryg vecka sedan. För den som inte vet kan jag berätta att han, tillsammans med Neil Young och Stephen Stills, spelade gitarr i Buffalo Springfield, ett av de mer musikaliskt inflytelserika amerikanska 60-talsbanden.
Och det är naturligtvis dom ni ser och hör här ovan.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Jules sa...

Håller tummarna för Er. Att vara ute på vägen i snöstorm är aldrig trevligt.
Nu ska jag spana in videon :)
Kör försiktigt!

Ulrica sa...

Kör försiktigt, det brukar storma på ordentligt när det väl är oväder där nere hos er.

Jah Hollis sa...

Tack, båda två, för omtanken.
Det gick hur bra som helst att komma hem fastän det snöande och blåste. Min kollega F kan vägen utantill och det var aldrig någon fara.

Anonym sa...

Ha ha..
Neil Young har likadan pottfrisyr som mördaren i No Country for Old Men.
Skönt att du är välbehållen.
CK

Jah Hollis sa...

Neil Young har alltid varit en stilbildare och föregångare, även när det gäller frisyrer. Inte! :-)