Twingly statistik

måndag 2 februari 2009

Jamen, det var ju det jag sade, Åsa

För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om Sveriges Televisions tendenser att alltmer närma sig den skräp-tv man ska vara ett vettigt alternativ till.
Som exempel tog jag då Janne Josefsson och hans program Debatt.
Ett exempel på ett ohämmat publikfrieri som närmast verkar ha hämtat inspiration från Roberts Aschbergs debattprogram där det gick ut på att deltagarna skulle skrika åt varandra och vara så otrevliga och onyanserade de kunde.
Nu skriver Aftonbladets biträdande kulturchef (är hon väl?) Åsa Linderborg om samma sak, fast ur perspektivet att hon själv tackat nej flera gånger när hon erbjudits att delta.
Just så, Åsa, det var ju det jag sade!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Ja, hans debattprogram är jobbiga. Stressande, det känns som tuppar som hetsas mot varandra.

Alla smutsiga detaljer sa...

Och, visst finns är det härligt att få säga "vad var det jag sa!!!"

Jah Hollis sa...

E: Ja, tuppfäktning är inget man längtar efter.

ASD: Ibland är det faktiskt det.

Bengavoice sa...

Visst blir man upprörd, Hollis. Sno en åsikt bara sådär. Och ingen uppgift om vem som tyckte det först! ;-)

Jah Hollis sa...

BV: Det är inte lätt att hela tiden hålla sig i avantgardet. Speciellt när dessa massmediala figurer, som hukar överallt, ständigt är beredda att göra ens egna upptäckter till sina egna.