Twingly statistik

fredag 2 april 2010

Blev ni lurade på första april då?


Nej, det blev av olika anledningar inget quiz för min del i onsdags kväll.
I stället hamnade jag i tv-soffan hemma hos BT, fick en gigantisk gingrogg serverad (som bot mot förkylningen som blivit värre efter ett kort besök på quizpuben Pickwick), och fick se Zlatan göra två mål när Barcelona mötte Arsenal i Champions League.
Sedan hade jag en minst sagt svettig natt när förkylningen skulle ur kroppen.
Första april var jag snabbt iväg och provianterade och höll mig sedan inomhus för att slippa bli utsatt för nedriga aprilskämt.
Helt kan man naturligtvis inte undvika dom, varenda tidning (och andra media med för den delen) ska ju ha aprilskämt nuförtiden. Fast jag vet ärligt talat inte om Sydsvenskans variant var så där speciellt kul.
Nåväl, smaken är som baken och vill ni kolla in aprilskämt från hela landet, gå in här.
Videon här ovan är ett nästan 40 år gammalt aprilskämt från SVT.
Fast man kanske skulle kunna tro att det är minst dubbelt så gammalt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Nej, jag tyckte Sydsvenskans var rätt mesig. Såg en som nog var norsk - straffböter för sär skrivningar, den gillade jag, svenskläraren!!

Mikael K sa...

Jag gillade SVT:s skämt. Hade jag sett det när det begav sig hade jag köpt paketet.
För övrigt vill jag minnas jag att en "Santé" var som sju "vanliga" inkl gauloises, gitanes o d.

Jah Hollis sa...

SVT:s skämt var ju genomtänkt och funkade nog på sin tid.
Santé (betyder väl paradoxalt nog hälsa eller något liknande) är grekiska cigaretter i den högre skolan. Jag köpte dem vid ett besök där för många år sedan och jag tvivlar på att de fick säljas här i Sverige.