Twingly statistik

fredag 30 december 2011

Hockeyfavoriterna blev en liten besvikelse

En liten men engagerad supporterskara, i mitten på bilden, bakom Oskarshamnsmålet. Tyvärr fick fick de åka hem från Malmö efter att ha sett sitt lag förlora.

Lite slagsmål verkar tillhöra en hockeymatch och denna var inget undantag. Båda lagen fick spelare skickade till utvisningsbåsen.
Jag har allt mindre och mindre kontakt med min gamla hemstad, Oskarshamn uppe på Smålandskusten. 
Både släkt och vänner däruppe blir allt färre och det är sällan det blir av att jag åker upp och hälsar på i stan.
I Malmö har jag fått MFF som favoritlag när det gäller fotboll; i Oskarshamn finns det inget fotbollslag att räkna med.
Men när det gäller hockey har jag fortfarande kvar mina känslor för Oskarshamns ishockeylag IKO. Malmös Redhawks har aldrig riktigt tilltalat mig.
Visst vore det väl kul om Malmö hade ett elitserielag i hockey, men Redhawks har i många år nu harvat i allsvenskan, precis som IKO.
I går möttes de i Malmö arena och jag var där och höll tillsammans med en liten, men ljudlig, supporterskara, på IKO.
Nu levde Oskarshamnslaget inte upp till våra förväntningar och Malmö spelade bättre än de gjort på länge. Det blev Malmövinst med 5–2, men det handlade definitivt inte om någon klasskillnad.
Och det är skönt att konstatera att IKO, trots förlusten, ännu ligger före Malmö i serietabellen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 kommentarer:

ormbunke sa...

Alltid något att trösta sig med.
Önskar dig ett trevligt Nyår och Ett riktigt Gott Nytt År. Anita

BP sa...

Hockey har då aldrig riktigt varit min grej, bortsett från OS och VM.
Men visst tappar man kontakten med laget man följde som barn när man flyttar någon annanstans, men jag brukar alltid kolla på målservice hur det går för det.
Önskar dig ett Gott Nytt som du troligen kommer att tillbringa på favopuben - ja alltså inte hela året utan Nyårsaftonen;-)

Mikael K sa...

Vissa ränder går aldrig ur en. "IKO" låter dessutom bra väldigt bra i munnen.

Bengavoice sa...

Heja Rögle!

Jah Hollis sa...

BV: Ja, det kan dom väl behöva. :-)