Twingly statistik

söndag 27 oktober 2013

Fototriss del 236 den 27 oktober 2013: En låt




Veckans Fototriss känns lite grann som ett tema som jag använt mycket till mina bilder på Instagram: En låt, bilder som på något vis ska illustrera en låt, titel och/eller textrader ur låten.
Kan ni gissa min låt med hjälp av fotorebusen ovan? Det är en svensk låt av en mycket känd upphovsman och de två första bilderna finns i titeln och alla tre bilderna kan ni hitta i texten.
Svaret hittar ni här och fler låtbidrag hittar ni här.

PS. Om ni har tillgång till Instagram finns mina bilder under jahhollis och alla mina låttitlar under hashtaggen #songtitles DS.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

39 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Bra triss och en härlig låt av en av dom största personligheter vi haft;-)

Hildan Foto sa...

Ja, men den lyckades jag klura ut!
Kul och bra trissat!!

Axart sa...

Tog det på andra bilden!

Fint trissat.


AX

Beppan sa...

Yes! Jag kunde :-) Härlig låt - och perfekta ledtrådar!!

Steffe sa...

Jajamen, det där klarade vi faktiskt direkt. En av Cornelis' fina och tänkvärda texter. Snygga bilder!

BP sa...

Den tog jag inte heller - låten alltså, men bidraget är ju perfekt! Dessutom gillar jag faktiskt låtskrivaren och sångaren.
Det enda jag undrar över är var du fick dessa trasiga skor ifrån - jag menar "stylade" du dom kanske för trissen?! Skulle inte förvåna mig;-)

Ninnie sa...

Somliga går med trasiga skor...eller hur? Cornelis-det finns ingen som honom.

Eva Trillian sa...

FIn låt - bra illustrerad :) Och jag knäckte den *stolt*

Veiken sa...

Cornelis är en favorit! Den här kunde jag! Bra trissat!

Haydee sa...

Wehee! Jag lyckades gissa vilken låt du menade! Det var inte så svårt tack vare den härliga, andra bilden!! :)

Maria sa...

Gillar den här låten med Cornelis.
Andra bilden är klockren till låten.
Ha en fin kväll!

ulla laiho sa...

Det var en skön triss - med den kameravinkeln kan man tro att det är dina egna skor du fotograferat. Gillar också Cornelis!

Violen sa...

Japp, den klarade jag!Låten är bra illustrerad med dina bilder! Gillar både låten och Cornelis!

fotobrus.se sa...

Detta var väl ett tema för dig :-)
Som du vet uppskattar jag dina instagraminlägg med låttitlar.
/bytonyd

Leovi sa...

Go! These shoes are a work of abstract art! I know the song but sounds good! The letter seems fun!

jeanette sa...

Suveränt. Tog det på skorna. En favorit med underbara texter.

Mias Mix sa...

Försökte med små blöta moln, men fick inte ihop det till en låt :) När man väl ser svaret är det ju kockrent!

Mias Mix sa...

Hade flera trissar uppe så skrev en kommentar till en annan låt trodde jag, men den hamnade visst på din blogg ha ha, blev helt fel :) Fick lov att tjuvkika på din text efter e nstund.

Åke sa...

Rätt kul, jag hade också bilder klara på trasiga skor :) Jag kunde bara inte bestämma vilken som skulle få videon. Stod mellan Lasse Berghagens fina framträdande med Plura. Cornelius var en stor idol sedan barnsben. Trotts all min rock fanns alltid Cornelius alltid där. Fina talande bilder som jag tog på där tårna stod ut och folket gick. Härligt tema du bjuder upp på till en stor musiker :)

Gocka sa...

Men den här tog jag! På andra bilden!Tänk vad glad man kan bli av att gissa rätt. Bra triss!

Freja sa...

Ohh, jag tog den! Härliga bilder, bra låt, väl trissat!

ormbunke sa...

Perfekt!Ha de gott

Linnéa sa...

Traskande trasiga dojor! Han var en fantastisk låtskrivare o trubadur som det hette då! Fiffigt. Ska nu kolla din älgjakt, här hemma i Sthlm. Datorn är lite seg på torpet.
Ha en bra vecka!

Janne sa...

Godmorgon härlig trissat låt tog det på bild 2 när det var trasiga skor .
Önskar en trevlig Måndag

Göran sa...

Bravo! Mitt i prick!

juanna sa...

Yeees - tyckte den var ganska lätt. Tack vare dojorna.

Katarina sa...

Tänk att jag gissade rätt! Känner mig riktigt stolt. Och det borde du också göra!

Anonym sa...

Tror jag tog den på andra bilden. Snyggt och smart. Ska leta på dig på Instagram.

Maria Lundmark Hällsten sa...

Jepp, andra bilden var den som knäckte nöten, jag kan inte texten utantill, men just det där, somliga går med trasiga skor... det kom av sig själv då man såg bilden :)

En plats i solen sa...

Ah jag tänkte på blå, blåa skor! :)

Kattastrofen sa...

Mycket fin triss! Men jag gick bet på att klura ut vilken låt det var så jag fick "fuska" och kika. :)

KajsaLisa sa...

Ha ha, den var lätt, men fösrt tänkte jag på Blue swede shoes. Men du satte ihop det bra med bilderna.

Nilla Tankebubblor sa...

Jättebra! och jag klarade det!

Barbro S sa...

yes, trasiga skor löste gåtan. Bra triss med fina bilder.

Mina burkar sa...

Fina bilder till en fin låt!

LissenTo sa...

Dom skorna fastande verkligen min blick på

Ha en fin vecka. // Lissen

mammakero sa...

Kollade de trasiga skorna och gissade rätt, men då jag såg molnen i tredje bilden, trodde jag att jag gissat fel...
Bra bilder och en bra låttriss, fast jag inte gissade rätt av mej själv...

Katarina Cinnamon sa...

Bra trissat, kom på vilken låt det var vid andra bilden :-)

Anni sa...

Japp, den tog jag också! Men de där skorna, de borde du sätta upp på väggen. Tänk om de kunde berätta om allt de varit med om! Eller har de drabbats av en hundvalp?