Twingly statistik

lördag 12 oktober 2013

Veckans fönster 245 den 11 oktober: Kungligt



Veckans fönstertema hos Susanne är Kungligt och jag gör som hon själv har gjort, jag lägger in två bilder.
Båda är från Malmö och jag antar att ni själva kan se vad det är som är kungligt i bilderna. Och jag utgår från att alla vet, att om man klickar på bilderna så blir de större.
Observera också att här i södern fikar folk fortfarande utomhus fastän snart halva oktober har gått.
Fler bilder på veckans fönstertema finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

18 kommentarer:

larans sa...

Lite svårtytt, men det är väl G A som är den kungligt röda tråden i dina båda bilder? Visst är det härligt med denna Brittsommar som gör att vi fortfarande kan sitta ute!

Anna sa...

Jepp jag har helt klart för mig att dina bilder är klickbara. Självklart ser jag det kungliga, bra jobbat.

Ja ni har det bra där nere i södern. Mer värme än vi övriga här i vårt avlånga land.

Benita sa...

Fina kungliga bilder! Idag har vi också haft det riktigt varmt, men kallt blir det om nätterna. :)

Erik Semlan sa...

Dina foton skulle även kunna funka till den temaidé som Pumita startade för länge sedan, Skyltsöndag.
Fast de räcker gott nog till fönstertemat. Läcker spegling på första fotot!
Visst är det skönt när solen fortfarande kan värma, det gjorde den även uppe i Sthlm denna lördag.
Fast det blev en fika inomhus. ;-)

BP sa...

Nog ser jag det kungliga i dina bilder! Å du, här är det lika fint som hos dig. 15 grader och ägarna till uteserveringarna som har stängt den 1 oktober då deras tillstånd gått ut är säkert ledsna nu.
Här satt också folk på bänkar och i parker - helt underbart och vilken färgprakt det är utomhus just nu. Nå't positivt att minnas vad gäller hösten!

Stare Ström sa...

Klart det blir kungligt om du håller dig kring GA-torg!

Linnéa sa...

Den andra bilden uppfattade klart kunglig, Gustav Adolfs café. Den första hittade jag inget kungligt, men det beror nog på synen. Du är rolig du med ditt Malmö, lokalpatriot som jag själv. Det mesta stannar ju i Aspudden eller på torpet i E-tuna.

Ha en riktigt fin hösthelg! Här har det varit sanslöst fint väder!

Anita - Malta sa...

Klart Kungliga bilder, snyggt och smart tolkat. Eftersom jag varit här några gånger tidigare så klickar jag självklart upp dina bildera så man kan njuta av dem riktigt ordentligt ;-) ...ja, de flesta bilder blir oftast mycket bättre i fullformat. Hos vissa måste man nästan ha en lupp för att ens se vad det är man ska se ;-)
Hos mig kan man också sitta ut och fika ;-)

Freja sa...

Jag har varit så sällan i Malmö så jag kånner inte alls igen mig. På den nedre bilden ser jag att det står Gustaf Adolf, så det förstår jag, men den övre? Finns det inte ett köpcentrum som heter Kronan? Kan det vara det?

Violen sa...

Ser det kungliga i dina bilder! Skönt att kunna fika utomhus långt in i oktober! Ta vara på det!
Ha en skön söndag!

Klimakteriehäxan sa...

Subtilt kungligt! På förekommen anledning vill jag oxå gärna berätta att jag åt lunch utomhus i går, här i huvudstan ...

Susanne Hultman sa...

Ja, den nedre bilden ser jag ju att den har ett kungligt namn, men den övre? Är Bernhard också en gammal kung? Förresten hette min farfar Bernhard men han var ingen kung. :)

Anni sa...

Det är visst inte alla som ser det kungliga i första bilden, så klurig du är! Synd om alla som läser på mobilerna, men med stor datorskärm hittar man lösningen.
Kul bidrag!

Anonym sa...

Absolut kungligt, först en hänvisning till GA-torg, sedan får man gotta sig på GA-café och restaurang. Leva kungligt så att säga.

Eva Nygren sa...

Kul att se gamla Brauns konditori på bild. Så hette det när jag var barn. Vi gick dit på sent 50-tal och början av 60-talet, efter skolavslutningen. Då drack man ett glas saft till bakelsen. Det var väldigt gott.

Pumita sa...

Vi har roat oss kungligt med utefikarväder här i norr med! Klart godkänt till temat!

Pumita sa...

Vi har roat oss kungligt med utefikarväder här i norr med! Klart godkänt till temat!

B i r g i t t a sa...

Helt klart passande för temat :)