Twingly statistik

lördag 5 oktober 2013

Veckans fönster 244 den 4 oktober 2013: Valfritt


Temat i Susannes fotoutmaning Veckans fönster är den här gången, som det är då och då, Valfritt.
Så jag passar på och visar upp ett fönster som varit med i utmaningen tidigare och även då var temat Valfritt.
Det är ett av de skyltfönster som finns i gatuplanet vid busshållplatsen jag väntar på bussen vid när jag ska inåt stan i Malmö.
Då såg fönstret ut så här; en fin spegling i, men skitigt och oputsat så att folk kunde skriva med fingrarna i dammet.
Se nu samma fönster ovan, hur välputsat (och spegelblankt) det ser ut.
Tänk vilken genomslagskraft det kan ha om man tar upp sina klagomål i Veckans fönster. :-)
Fler bidrag till veckans tema finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

15 kommentarer:

Stare Ström sa...

Ha! Då vet du vilka som håller koll på din blogg! Resultatet blev fint!

Violen sa...

Jag måste ju bara gilla ditt fönster för jag har också en lila cykel! Snygg spegling!
Ha en s trevlig lördagskväll!

Susanne Hultman sa...

Du är säker på att det inte är en spegel du fotograferat? ;)

Cecilia Artista sa...

Ser fräscht ut, speciellt med den lila cykeln som tillbehör!

Så bra att du klagade, det ska man göra tycker jag! Och resultat blev det ju också.

Della sa...

Det var skillnad det. Kanske kunde de fönsterputsarna hjälpa till med "mitt" fönster.

Anita - Malta sa...

Snyggt !! Vilken fantastisk skillnad mot det "lite" smutsigare fönstret ! Men nu har jag nog suttit här och stirrat på ditt fönster lite för länge tror jag. Undrar liksom Susanne om det verkligen bara är nyputsat. Visst har de väl satt dit spegelglas ?? Läcker färg på cykeln hursomhelst och kul med cyklisten som så tydligt syns där på andra sidan gatan. Som sagt, en väldigt snygg bild ! Hade det varit min hade den inte fått ligga i arkivet särskilt länge ;-)

BP sa...

Fastnar på cden lila ykeln som är helt i min smak. Å visst, tänk vad lite fönsterputs kan åstadkomma och vilka härliga speglingar helt plötsligt kommer fram.
Det fick vi uppleva för ett par veckor sedan då HSB bjöd på fönsterputs efter balkongrenovering över våra huvuden. Man såg ju ut helt plötsligt - spegelblank! Tänk om man kunde komma för sig att ringa fönsterputsaren åtminstone en gång per år...

Linnéa sa...

Kommer ihåg din bild! Inte bara fönstret är välputsat, cykeln är ju bara så.....! Kul att du visade fönstret igen.

Anonym sa...

Hehe, vilken skillnad, en duktig fönsterputsare som varit i farten. Det kanske sitter någon bakom de där spegelfönstren som märkte att folk skrev mer än speglade sig, därför ringdes fönsterputsaren.

larans sa...

Det är ju självklart att alla fönsterputsarfirmor följer veckans fönster för att få uppslag till nya jobb!

Leena sa...

Haha, ja, nog har Veckans fönster makt! Skinande rent och kul att se ett fönster från vardagen.

Pumita sa...

Haha, jag trodde det var du som hade med dig trasa och fönsterputs. ;) Snygg bild blev det hursomhelst när fönstren är skinande rena.

Klimakteriehäxan sa...

Snyggt - extra pluspoäng för cykelns härliga färg!

Anni sa...

Väldigt fin cykel framför spegelglaset - nog blir jag nyfiken på vad som sker bakom de rutorna ... Tänk så kul de har där inne när de ser alla som speglar sig! Är det inte i Ripley's i Köpenhamn de har en sådan "fusk"spegel?

Åke sa...

Läckra nyanser i ditt fönster :) Snygg vinkel och påpassligt fångat!