Twingly statistik

fredag 19 januari 2007

Film är fortfarande bäst på bio

Det är inte ofta jag kommer i väg och ser film på bio nuförtiden. Men i kväll hakade jag på två goda vänner och gick och såg The Prestige, en film jag inte visste speciellt mycket om i förväg.
Den visade sig vara riktigt bra och efteråt gav den näring till mycket snack när vi satt en stund på stamstället. Och här hemma blev det en del googlande, bland annat på Nikola Tesla, vetenskapsmannen som spelade en rätt liten, men mycket viktig, roll i filmen.
Han spelades för övrigt, mycket övertygande, av David Bowie vilket kändes som en liten bonus till biobesöket.
Men den stora upplevelsen är ändå själva grejen att sitta där framför den stora duken. Ljudet som fyller lokalen och de stora närbilderna och de enorma vyerna som tar upp hela synfältet.
Det är en upplevelse som är svår att slå, även med den finaste hembioanläggningen. Visst det har sina fördelar att sitta hemma och kolla film också, men – film är fortfarande bäst på bio. Och jag har lovat mig själv att jag snart ska se film på bio igen.

Jah Hollis


Inga kommentarer: