Twingly statistik

söndag 28 januari 2007

Jag ångrar mig – jag saknar snön nu

Var är den snö som föll i går? Jo, den är helt borta här nere i söder och tillbaka är den grå regndisiga skånska vintern. När man tittar ut vet man inte om det är fönstren som behöver putsas (jo, det behöver dom) eller om det är vädret det hänger på.
Och snart går vi över i februari, den sista vintermånaden. Den som ska vara den kallaste och vintrigaste. Så än har ju vintern chansen att visa att den fortfarande finns och att den kan bjuda på en och annan god upplevelse.
Och nu klampar någon i våningen ovanpå. Därifrån har jag inte hört ett ljud på flera månader, fastän det är någon som köpt lägenheten. Att få en ny granne kan vara vanskligt.
Min tidigare granne ovanpå var underbar. Vi levde i en perfekt symbios, men hon flyttade.
Återstår att se vad som händer nu. Kanske klarnar det om några dagar, när jag jobbat färdigt för den här gången och får några dagar ledigt. Mot tåget!

Jah Hollis

Inga kommentarer: