Twingly statistik

måndag 21 april 2008

En underbar dag för att strejka

Här i Malmö skiner solen i dag från en klarblå, molnfri himmel.
Själv hinner jag inte njuta av detta speciellt mycket eftersom jag ska bege mig till jobbet.
Denna soliga dag har också sjukvårdspersonalen gjort slag i saken och gått ut i strejk.
Jag utnyttjar själv ytterst sällan sjukvården, ja jag vet inte när det senast var som jag behövde anlita den. Vilket ju naturligtvis inte innebär att jag inte skulle kunna behöva dess hjälp redan denna den första strejkdagen.
Jag har hört tvivlarna och skeptikerna och de som ständigt ställer sig upp (de är rikt representerade i det borgerliga lägret) och hötter med fingret: Så får ni inte göra! Det är farligt och vi har inte råd!
Själv kan jag bara ge mitt enkla bifall till att vår sjukvårdspersonal ska få sitt arbete uppvärderat, både statusmässigt och vad det gäller betalningen.
Det vore väl skit om vi inte anser oss ha råd med en ordentlig sjukvård.
Så till er som nu strejkar: Heja, heja heja! Stå på er.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer med dig och vi, som haft anledning att utnyttja sjukvården, inser nog i ännu större grad vilket jobb sjuksköterskorna gör. Många gånger kan de mer än läkarna!
Hoppas verkligen att de får igenom sina krav.

Även här på Gotland är det ett utmärkt strejkväder idag!