Twingly statistik

tisdag 29 april 2008

Jomenvisst blev Willie recenserad

Jag var kanske lite för snabb när jag i går frågade om skånska media totalt förbisett att Willie Nelson spelat i Malmö. Men man har ju blivit van att recensioner snabbt (kanske för snabbt ibland) läggs ut på nätet så att man kan jämföra sina egna upplevelser av dom.
Nu kom faktiskt Sydsvenskan så småningom men en mycket bra och talande recension signerad Håkan Engström (förstås) med låtlista och allt.
Även Ystads Allehanda hade haft en reporter på plats i Baltiska hallen (nu höll jag på att skriva Haltiska ballen igen!), frilansaren Bengt Eriksson.
Och jag tycker det räcker för min del.
Engström/Eriksson sammanfattar på ett ungefär min upplevelse av Willie Nelsons konsert i Malmö: generöst och varmt är ord som passar bra. Och jämförelsen med Bob Dylan är inte dum den heller.
Och som Bengt Eriksson noterar, är det inte Willie själv som skriver bloggen från turnén utan hans dotter Lana.
Gå in och kolla hur sällskapet trivdes i Malmö.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Liz1e sa...

Håkan Engström har en hel del ljusa stunder men de har i alla fall för mycket annonser.

Jah Hollis sa...

De, annonserna alltså, betalar Håkans lön. :-)

Liz1e sa...

med det annonsutbudet har han säkert fallskärm också:-)

Jah Hollis sa...

Det är nog hans chefer som får fallskärmarna. De "faller" ju högre när de "faller". :-)
Men Håkan är en kille som brinner för sitt jobb, och en kunnig och trevlig person som säkert får hyfsat betalt för sin insats.

Liz1e sa...

skuggan var absolut inte avsedd att falla på Håkan - jag hoppas verkligen att just han får sin beskärda del av annonsintäkterna:)