Twingly statistik

fredag 2 maj 2008

Klämdag med kanonväder

Jag skulle inte tro att det är en högoddsare att satsa på att många svenskar i dag har passat på att ta ut en klämdag efter gårdagens dubbla helgdag.
Med tanke på vädret här i södra delen av landet skulle jag gärna ha sällat mig till deras skara, men jag är tyvärr för sent ute.
Snart ska jag sätta mig i bilen och dra ännu lite längre söderut, och ibland är jag rätt glad att jag har min bil och slipper förlita mig på kollektivtrafiken.
Samtidigt känner jag mig lite bedrövad över att ständigt behöva läsa om dessa oberäkneliga idioter som härjar i Malmö.
Kan dom inte ta sitt pick och pack och bomber och sjuka huvuden och dra någon annanstans, så att vi, som faktiskt gillar den här stan kan få leva i lite lugn och ro i den.
Ja, medan jag jobbar kan ni ju roa er med att försöka räkna ut hur många äkta UFO:n jag lyckades fånga på mitt lyckoskott ovan.
Ha en bra fredag!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Ja, att många hade tagit ledigt igår märktes i kollektivtrafiken, vilken jag ju jobbar i. Det var väldigt lugnt och skönt. :-)

Jag gissar på att du träffade 0 äkta UFO:n (men desto fler goda look-a-likes).