Twingly statistik

lördag 10 oktober 2009

Veckans fönster 53: Valfritt

Tja, jag hade ju kanske närmast tänkt mig att ge mig ut och fota ett nytt fönstermotiv i dag, nu när temat är Valfritt.
Men så blev det inte denna slöa lördag och nu är det lite sent eftesom jag snart ska hem till en god vän och kolla VM-kvalmatchen i fotboll mellan Sverige och Danmark.
Här i dessa hus i Malmö är det ju en väldig massa fönster, men det jag själv fastnade för var förstås det intensiva solblänket i ett par av dem. Ganska effektfullt om jag får säga det själv. Och det får jag väl.
Fler valfria fönstermotiv hittar ni på Susannes fotoblogg.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Susanne sa...

Det gyllene solblänket är det jag först lägger märke till och kan riktigt föreställa mig hur jag skulle stå där och kisa när strålarna studsar in i mina ögon.

Sedan tittar jag på den ödslighet som finns runt huset och den får mig att tänka på den lite kalla vinterluften som är på gång nu.

Och så försöker jag lista ut var i Malmö bilden är tagen men går bet på det, eftersom jag inte är bekant med alla trakter i den staden.

Men blänket är tjusigt och himlen likaså.

Och så är matchen igång hör jag. Sonen sitter och tittar men jag bryr mig inte så mycket, även om jag hoppas att inga störningar ska inträffa.

Margareta sa...

Solen är en källa till skådespel. Det är vackert med solstrålarna som reflekterar i fönstren. Jag gör som Susanne undrar vart du fotat huset? Jag har travat runt en hel del i Malmö, men ändå hittar jag inte så värst bra. Sverige förlorade mot Danmark, det var inte så kul. Jag tittade inte på matchen, men förstod genom min mans kommentarer att Sverige fick mål bortdömda. /Margareta

Jah Hollis sa...

Susanne o Margareta: Om ni backar tillbaka till min Fototriss den 4 oktober och tittar på mittbilden. Den skulle kunna sättas (nästan) kant i kant med dagens fönsterbild.
Om jag vrider kameran lite till vänster från fönsterbilden så kan jag se i sökaren det ni ser på mittbilden i Fototrissen. Det är vid hamnen där Flygbåtarna till Danmark en gång lade till.
Och på tal om Danmark gick det inte alls bra i fotbollen. Det blir inget VM-slutspel i Sydafrika nästa år för det svenska laget. :-(

Anonym sa...

Ja det får du viss och jag håller med dig om att det var vackert, även huset var stiligt, kan jag kalla en byggnad för stiligt månntro.

Däremot hade din slöa lördag kunnat vara betydligt trevligare med tanke på hur det gick i matchen.

/Avsändare Margareta

vivan sa...

Jag får beklaga sorgen...Sverige förlorade!
Men härligt gnistrande fönster vinner du med!
Kramen!

Della sa...

Vilket ljus. Och vilka blänk!

*P* sa...

Så frustrerande med en bild där hjärnan säger "Där har jag varit för inte så längesen." Men sedan är det stopp! Kanske står svaret att finna i kommentarerna, ska kika nu.

Ja, man har ju inte roligare än man gör sig... ;o)