Twingly statistik

lördag 31 oktober 2009

Mystifikationer i matens värld


Mat, det måste vi väl ändå alla ha i oss i en eller annan form om vi ska överleva.
Själv tar jag med jämna mellanrum cykeln till någon av de stora matbutikerna kring Värnhemstorget i Malmö och handlar upp mig på förnödenheter. Jobbar jag och är lite stressad kan det mycket väl bli så att jag handlar det nödvändigaste på en bensinmack på väg till eller från jobbet.
Och alltid har jag i bakhuvudet att jag vid tillfälle ska ta bilen till någon stormarknad och köpa upp lager av saker "som kan vara bra att ha hemma". Men det har inte blivit av på länge nu.
Ett besök i varuhusen vid Värnhem innebär nästan alltid att man utsätts för lite mystifikationer, som syns av bildexemplen här ovan (båda från Coop vid Värnhem).
Överst: Äkta pizzaskinka. Finns det falsk också då?
Underst: Färdigmat. Potatis med pannbiff eller köttbullar. Man får väl hoppas att det syns vilket av dem det är man får.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror inte det finns Något äkta i den styggelse som bär namnet pizzaskinka. Möjligen salt,fett o stabiliseringsmedlet det hela är ihopklistrat med ? För mig är fläskytter ett underligt fenomen.

Frida sa...

äkta pizzaskinka? då har jag alltså fuskat i hela mitt liv när jag har bakat pizza.. hum, det vill jag nog inte tro.