Twingly statistik

torsdag 31 december 2009

Jah Hollis är inbjuden på trerätters

Så blev jag då inbjuden till nyårsfest även detta år, vilket ju känns trevligt.
Skönt att slippa ringa runt och leta efter någon att ha sällskap med under decenniets sista timmar.
Det är min gamle vän sedan många år Old Hell som står för kalaset som blir i den mindre skalan, under tio personer sägs det.
Å andra sidan överraskade han lite med att förklara att man inte skulle grunda med något käk innan man kommer hem till honom. Han ska nämligen egenhändigt komponera ihop en trerättersmeny till oss.
Det låter spännande tycker jag. Nyårsmenyer har en tendens att vara rätt traditionella, men här vet jag som sagt inte vad som väntar.
Själv kommer jag att bidra till kalaset med min närvaro, en flaska tomtebrus (mousserande men inte äkta Champagne) och en låda prima vitt vin. Allt raskt inköpt på förmiddagen i dag då det tydligen inte gått upp för alla att Systembolaget nuförtiden har öppet även på nyårsaftonen.
Under förmiddagrundan upptäckte jag också den fina silvriga granen vid rulltrappan upp till glasgången från Hemköpshuset till Entré.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: