Twingly statistik

lördag 9 januari 2010

Tre födelsedagar att notera





I dag, den 9 januari, skulle min storebror Jan ha fyllt 65 år om inte cancern tagit honom ifrån familj och vänner för snart två år sedan. Det känns ännu väldigt sorgligt och ljuset är för honom.
I går, den 8 januari, skulle Elvis Presley fyllt 75 år om inte han dött bara 42 år ung. Elvis var för övrigt en av min brors favoritartister och brorsans Elvisskivor var på många vis en väg in i rockmusiken för mig.
I morgon, den 10 januari, fyller Roderick "Rod" Stewart 65 år. Kanhända ger han ut hissmusik i dag, men en gång i tiden var han en av de bästa rocksångarna på planeten. Jag ska gå och se honom på Malmö stadion i sommar. Det får låta hur det vill, men jag måste bara se honom någon gång i livet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

3 kommentarer:

xmaskid sa...

och david bowie fyllde 63 samma dag som elvis. :-)

Jah Hollis sa...

Å f-n, det hade jag glömt!
Det är sannerligen många att fira denna månad.

B i r g i t t a sa...

Klart du ska gå och uppleva Roddan! Han är super live också. Såg honom i Göteborg.
Skulle gärna vilja göra om det :)