Twingly statistik

tisdag 29 juni 2010

Fototriss 100: Ett, två, tre .2



Nu har jag, vid lite närmare eftertanke, gjort om trissen jag gjorde till Fototrissjubileet, nummer 100.
Eftersom många redan varit inne och tittat och kommenterat (tack, tack!) lägger jag in den nya varianten som en egen triss.
Egentligen är det bara mittbilden som är ny (men från samma plats som den tidigare mittbilden).
Och så hoppas jag att alla bilderna ska gå att klicka upp något större nu så ni kan studera intressanta byggnader och annat i bakgrunden på den nedersta bilden.

Alltså, uppifrån och nedåt:
Klockan ett vid Malmö central.
Klockan två vid gamla entrén till Kockums varvsområde.
Klockan tre vid Ribersborgsbadet.
Och flera bidrag hittar ni, som sagt, här.

Uppdatering: Det blev ändå inte som jag tänkt, men nu får det vara som det är.
Plus en länk till Photowall.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

22 kommentarer:

Anonym sa...

Kul idé det där med klockslagen. Du har fått härliga färger på dina bilder. Snyggt!

Erikas Foton :) sa...

Tack!
Vilken härlig triss! :)

Anonym sa...

Finurlig idé med klockslagen!
Härliga skyar i dina bilder.

Len@ sa...

Fiffigt tänkt med klockslagen... :) Gillar sista bilden när alla går ner till stranden...Härligt :)

Fanny sa...

sv: haha kanske det ;) Det började iaf åska och blixtra när vi gick ut och började fota =D

Hjortron sa...

Verkligen en bra idé med klockslagen!
Härligt och som alltid får man se nya vyer söderifrån. Tack!

Hans af Ekenstam sa...

Jag började räkna flaggor, men det med klockan var bra.Flaggorna funkar ju fint de med.

Marita sa...

Klockrent! - vad annat kan man säga?
Gillar din ide' och gillar dina bilder!
Marita.

Susanne sa...

Också jag tittade på flaggorna och tyckte att det stämde i de små fotona, men när jag klickade upp den andra bilden upptäckte jag den tredje flaggan lite gömd.

Klockslagen var fiffigt.

Britta sa...

Klurig idé med klockslagen - och vilka klara och vackra färger!

Gammelsmurfen sa...

Du har också valt en lite annorlunda tolkning. Det tycker jag är bra!!

Wojtan sa...

Hej

Cool triss med hjälp av klockan!
Jag tittade först, innan jag läste och tänkte på tre flaggstänger på den sista och letade på den andra!

Åsa

Anne-Lie sa...

Dubbel chans alltså;-))

Photo by emma sa...

Bra idee...varför du inte kan klicka och få dom större tror jag beror på att du flyttar bilderna när du skriver inlägget?!

LissenTo sa...

Fyndig Jah. Först tittade jag och såg hela temat. Mittbilden två hus.
Men klockslag var en kul ide.

Ja, lite tveksamt att komma till denna värld!
Ha det gott. //Lissen

Tomas - Inne o Ute sa...

Fyndigt och kreativt! Tänkte först skriva klockrent...;-)

Bitten sa...

Rolig triss! Tick, tack.

Cai - weekdayphotos.com sa...

Nice photos for the anniversary of Fototriss!

Check out the photo challenges at www.weekdayphotos.com, its a new week which means new challenges to win and get your photo published on the Weekday Photos!

Good luck in the fototriss competition!

malin sa...

tack för kommentaren :) gillade dina fina malmöbilder, känns lite extra då jag snart blir malmöbo själv!

Helena sa...

Grattis till finalplatsen och det gör du med en riktigt fyndig triss, bra jobbat.

Monkan sa...

Bra triss! Gillade att du fick med klockslagen! Fina bilder! :)

E-B sa...

fyndigt!