Twingly statistik

måndag 7 juni 2010

Ja, så var det oåterkalleligen måndag igen


En fantastiskt fin sommarhelg har gått till sin ände här i Malmö.
Nu är det oåterkalleligen måndag igen och det blåser och ösregnar utanför mitt fönster.
Själv ska jag sätta mig i bilen om en dryg halvtimme och köra tio mil till jobbet. Sedan bär det av hem igen först efter klockan ett i natt.
Jag är i alla fall glad att det var fint väder i helgen och jag kunde träffa några av mina gamla quizvänner och gå ut och käka upp några av våra quizvinster på fonduerestaurangen Elysée.
Sedan kunde vi sitta ute och dricka öl och snacka på Pickwicks uteservering till klockan ett i sommarnatten.
Än är det en dryg månad till jag får semester och det är väl ingen tvekan om att jag ser fram emot ledigheten.
Det senaste året har varit tufft, både med jobb och annat.

Men hur vädret kommer att bli på min semester, ja det vet inte ens Pohlman.
Nu ska jag stärka mig med en fika innan jag åker.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Ju äldre man blir desto mer känns semestern som något man liksom faller fram emot. Och tanken på långlång semester mer lockande ...

ormbunke sa...

Väldigt passande låt du valt. Anita

Ma sa...

Idag har drygt halva arbetsveckan gått och vi kan se fram emot helgen igen. Tack för kommentaren i min blogg. Ha en bra kväll...