Twingly statistik

lördag 25 februari 2012

Tema fredag den 24 februari: Dropp



Denna vecka vill Carina/Sinneskatten att vi ska visa bilder på temat Dropp, kanske dropp från taken.
Det är bara det att i Skåne, i alla fall i Kristianstad där jag jobbar och i Malmö där jag bor, har snön försvunnit redan och det finns inget som kan smälta och droppa från taken.
Däremot finns det snödroppar, fast sådana har jag inte kunnat leta upp för att fota dessvärre.
Så jag krystar till det med (överst) en bild från Västra Hamnen i Malmö där vattnet mer forsar än droppar och där det på den vita väggen sitter mängder av vattenkranar som ständigt droppar och rinner.
Ja, det är ett konstverk.
På den nedre bilden tillverkas det dyrbara droppar i anläggningen där i bakgrunden (jag tog bilden från bussen på vägen hem i dag). Bränneriet i Nöbbelöv utanför Kristianstad tillverkar råspriten till Absoluts alla vodkasorter.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis.

PS. Ska vi ta ett skånskt ord som inte betyder vad man kanske tror så kan vi ta ”kär”. En ”kär tös” är en rar flicka, en kär människa är trevlig och rar och sympatisk på alla vis.  Men en kär tös kan ju också vara kär i någon så klart. DS.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

BP sa...

Gillar bilderna, speciellt tvåan. Ja båda ger mig ju en sightseeing tur på din hemmaplan som jag gillar skarpt.

PS:et vet ja inte hur jag ska tolka, men om det innehåller kärlek i någon fórm så är jag helt med:-) Ds

B i r g i t t a sa...

Finurliga tolkningar - kul!
Skönt att snön försvunnit :)

Anni sa...

När du skriver "kär tös" hör jag min morbrors röst ...

Bild två blev onekligen något extra, vilken tur att du fick med bilen också!

sinneskatten sa...

Västra hamnen har jag varit i men din andra bild har jag missat-
men däremot har jag vart i Danmark på ett brännerie på studiebesök. Vi trodde vi skulle få smaka, men se det gick inte eftersom det precis hade blivit uppköpt av absolut o Sverige. Men vad det hette det kan jag inte verka fram.

Eva Nygren sa...

Kär som fin eller gullig är ett rart ord, tycker jag. Men du, din blogg har ju blivit rena fotobloggen! Man har ju inte riktigt hängt med i förändringen! Men jag har varit rätt kass på att läsa andras bloggar på sista tiden. Bättring får det bli!

Mikael K sa...

Är det rent utav vår söderöver?