Twingly statistik

lördag 18 november 2006

Den lediga lördagen

Jag har kommit till Den lediga lördagen i mitt nio dagar långa arbetspass.
I morgon är det Stressiga söndagen, fast den dagen kan också vara lättarbetad.
Mitt jobb är sådant att man aldrig i förväg kan veta hur en dag ska gestalta sig.
Och det är ju på både gott och ont, mycket beroende på hur den personliga dagsformen är.
Tidigare i dag, när jag stod i kön till kassan i matbutiken kom jag att tänka på att det kanske är dags att börja skriva något mer substantiellt här i bloggen. Kanske förklara varför jag tror att vår nye finansminister, Anders Borg, skulle ha kunnat bli en duktig nazist om han levt i Tyskland under Hitler-tiden.
Jag ska återkomma till det.
Nu tror jag att jag bara ska njuta av den Lediga lördagen.

Jah Hollis

Inga kommentarer: