Twingly statistik

torsdag 30 november 2006

En lättare resa i kväll

I kväll var det bättre flyt med det mesta på jobbet. Inga som helst problem med att hålla våra deadliner.
Så nu är det dags för det som blivit en rätt avslappnad ritual så här strax efter midnatt: att skriva ner några tankar och rensa skallen via bloggen.
Jag är förvisso inte ensam kvar på jobbet just nu, en medarbetare, en kvinna faktiskt, är också kvar här. Men nej, det är inte som en del av er kanske tror. Hon sitter och skriver på något och sitter kvar bara för att hon ska utnyttja tiden så länge jag är här.
En annan kollega konstaterade i kväll att det är mörkt länge på morgnarna nu och att det blir mörkt tidigt på eftermiddagarna. Vintersolståndet är mindre än en månad borta.
Midnattssolens land heter det förvisso, men det skulle lika gärna kunna kallas Vintermörkrets land. Jag hörde en radiodokumentär i går, om en kille från Trinidad & Tobago (T’n’T) som är bosatt i Sverige och åkte ner till VM-slutspelet i Tyskland i somras för att se sitt födelselands lag möta bland annat Sverige.
Han förklarade för en barndomskompis från T’n’T han träffade där hur klimatet är i Sverige: ”Det är varmt 35 dagar om året, resten är det kallt!”
Och just nu är det väldigt mörkt större delen av dygnet. Men märkligt nog lider jag mindre av det än jag gjort de senaste åren. Det kan bero på att det fortfarande är drägliga temperaturer här nere i södra delen av landet.

Jah Hollis

Inga kommentarer: