Twingly statistik

söndag 18 mars 2007

Ett jobb som aldrig blir färdigt

Det är söndag kväll och här i Skåne verkar alla huka inomhus i väntan på att stormen ska gå loss på riktigt. Faktiskt verkar det ännu så länge rätt lugnt ute och jag funderar på om man ska kunna våga sig ut och handla något ätbart utan att riskera att få en trädgren eller en takpanna i planeten.
Så skulle jag försöka hitta en bild från för länge sedan, när en storm faktiskt knäckte rätt stadiga träd här ute på gården (för att då illustrera detta).
Men i stället fastnade jag i en massa andra bilder jag hittade. Hundratals jag inte sett på länge (papperskopior från tiden före den digitala kameran).
Dock inte just stormbilderna.
Det visar bara, än en gång, att det här rensandet och sorterandet av alla prylar man har samlat på sig aldrig kommer att bli färdigt, och jag har väl i viss mån accepterat detta. Annars får jag avsätta tid från semestern eller ta tjänstledigt, den saken är klar.
En god vän, en gång i tiden arbetskamrat, berättade att hon faktiskt lyckats med det där: att få total ordning på allt hemma. Hon hade sorterat och städat undan koncentrerat under en tid och nått det där man tror är ouppnåeligt.
Städandets och ordninghållandets nirvana.
Och hon sade att det kändes inte bra alls. Upplevelsen var en stor besvikelse.
Jag får trösta mig med det när jag nu dammsugit halva lägenheten och plockat undan i alla fall det värsta.
Och nu blåser det så förbannat ute, att jag nog får komponera något ny rätt av det jag har tillhands hemma. Kan bli spännande.

Jah Hollis

Inga kommentarer: